26.06.20 Vi rådgiver dig Månedens iværksætter

Iværksætterportræt: GoodiePack

GoodiePack er en virksomhed placeret i Aalborg og København, som tilbyder bl.a. hoteller, eventarrangører og sportsklubber en ny, fleksibel og digital løsning til at give deres kunder relevant information og samtidig øge muligheden for mersalg.

René Jespersen og Lisa Dalsgaard

Lisa Dalsgaard sammen med co-founder René Jespersen.

Foto: GoodiePack.com

DI har talt med Lisa Dalsgaard, som er co-founder af virksomheden GoodiePack ApS. I dette portræt fortæller Lisa om sin vision for virksomheden samt om de udfordringer, som virksomheden stødte på i opstartsfasen, og kæmpede sig igennem og nu har gjort dem stærkere som team.

Hvilken virksomhed er GoodiePack, og hvordan skabte du denne virksomhed?
I en corona-tid med mangel på både salg og personale fungerer GoodiePack.com som en
digital ekspedient til service-industrien. Via en månedlig licens kan man som virksomhed få adgang til systemet og pakke relevant indhold i et link, som sendes automatisk og
personliggøres til hver gæst eller kunde før ankomst. Gæsten eller kunden får dermed en
sms før ankomst med et link til en goodiepack, som hverken kræver download eller login.
Således har gæsten eller kunden alt relevant info, der er kun 3 klik, til de har lavet et tilkøb, og de har mulighed for at skræddersy deres oplevelse.

Hvad er din vision for GoodiePack?
Vi har skabt et skalerbart system og skal selvfølgelig ud og gøre en forskel for salg og
service i hele verden. Ikke bare inden for hospitality, kommuner, konferencer, events og
sportsklubber - som vi gør nu - men alle servicefagene kan bruge vores system som en
ekstra salgs- eller servicemedarbejder. Og der er mere brug for det nu end nogensinde.
USA er selvfølgelig et interessant marked for os, og vi er allerede i dialog med nogle
amerikanske investorer om at indtage dette marked. If you can make it there, you can make
it anywhere.

Hvordan måles succes i GoodiePack, og hvilke succesoplevelser har du oplevet som
iværksætter indtil nu?
Vi har jo skabt et salgsværktøj, så vi er stolte af at kunne bevise direkte resultater på salg
og på tidsbesparelser. Vi har kunder, hvor hver 3. gæst laver et tilkøb, og kunder som
sparer 2 medarbejdere i receptionen, som før blot besvarede praktiske spørgsmål. På tværs
af vores kunder kan vi endda se, at hver 2. gæst, som ser en goodiepack, viser interesse for
at købe noget mere. Dét er resultater, som jeg mener, vi kan være stolte af.

Siden opstarten i 2015 har vi hjulpet flere tusinde virksomheder, og vi glæder os til at hjælpe endnu flere. Derudover har vi vundet en række priser som: Bedste Digitale Service i 2017, Mest lovende virksomhed inden for turisme i 2018, Digital Frontrunner i 2019 og i år er vi nomineret til at være en af de mest bæredygtige løsninger.

Jeg har også været heldig at modtage et par priser som: Årets Kvindelige Iværksætter i
Danmark i 2016 og Young Leader of the Year in Scandinavia i 2019.

Men det jeg personligt er mest stolt af er, at vi selv har skabt et produkt fra bunden ud fra
nogle enorme salg og servicebehov, som vi har identificeret og tilpasset sammen med vores
kunder. Jeg er stolt af, at vi er kommet så langt uden at tage imod de mange investortilbud. Vi har ikke spildt andres penge på test, men vi nu står med - i mine øjne - en
kanon skarp virksomhed, koncept og team, der er klar til at indtage verden.

Hvad er den største udfordring, du har mødt som iværksætter?
Jeg kunne selvfølgelig tale om COVID-19 og bootstrapping af en virksomhed, som nogle af
de største udfordringer ved at være iværksætter. Men egentlig har vores største udfordring
været noget sygdom i familien, som gjorde, at jeg ikke kunne være fuldt til stede i 2 år, mens
vi var i opstartsfasen. Havde vi nu alle kunnet køre fuldt på, er jeg sikker på, at vi også var endnu længere i dag. Men livet går, som det gør, og nogle gange må man acceptere, at man ikke kan være alle steder på én gang. Heldigvis har det kun gjort vores team endnu stærkere; vi ved nu, hvordan vi bedst supplerer hinanden, og alle kender hinandens styrker og
svagheder.

Hvordan har I hos GoodiePack grebet udfordringerne fra COVID-19 an?
Vi har enormt mange hoteller, konferencer og events som kunder, derfor har vi selvfølgelig
været ramt af COVID-19 som de fleste andre. Først tilbød vi alle kunderne gratis sms’er, så
de kunne bruge vores system til at informere alle deres gæster og kunder om COVID-19
forbehold. Derefter nedsatte vi et arbejdsteam, som gik igennem vores eksisterende
kunders goodiepacks og hjalp med at optimere dem til at hive endnu mere salg hjem til f.eks.
hotellerne. Sidst men ikke mindst har vi tilpasset en forretningsmodel til nye hotel- og
turismekunder, så det er let og omkostningsfrit for dem at komme i gang med at bruge
vores goodiepack-system til at tjene dét ekstra pr. gæst, som de især har brug for lige nu.

Hvilket råd vil du give til andre, som går med en iværksætter i maven?
Ønsker du at skabe en international eller en skalerbar forretning, så er det vigtigste i mine
øjne at skabe et godt fundament, nemlig det rette team, de rette founders. Team er det
vigtigste, og det er dét, der gør, at du vil ‘make it or break it’. Og ellers skal du bare gå
i gang: Vores produkt har ændret sig en masse siden vi startede, fordi vi løbende er blevet
klogere på vores kunders behov. Så start et sted. Og start NU! ;)

Foto: GoodiePack.com

Relateret