Stabilisering

Den tredje fase i DI's leanrejse er stabilisering. Læs mere om stabilisering, bliv inspireret og få adgang til værktøjerne her.

I stabiliseringsfasen stabiliseres processerne, og organisationen lærer at læse problemer efter en struktureret metode.

Fasen indledes med, at der etableres styring af processer og verifikation af, at grundlaget for styringen er opdateret. Alle processer, veje og kontaktpunkter kortlægges og forenkles. Der etableres en forventningsafstemning for alle kontaktpunkterne, som er standarden for den gensidige service. Der etableres en struktureret metode for løsning af problemer, som ledere og medarbejdere uddannes i at anvende. Der etableres en struktur som formidler viden og erfaringer på tværs af organisationen. 

Der etableres en systematisk metode for træning af medarbejdere og ledere i deres arbejdsfunktioner, så de trænes til at beherske de gældende standarder for processerne.

ledelsen skal fokusere på, at

·          Stabilisere processer

·          Identificere alle veje mellem processerne og etablere gensidig forventningsafstemning i alle kontaktpunkter

·          Arbejde struktureret med problemløsning og videndeling af de metoder, der anvendes til at løse problemer.

·          Styrke kompetencerne til at uddanne medarbejdere og ledere til deres opgaver

VÆRKTØJ

Leanstabilisering

Du kan få adgang til alle værktøjerne ved at give os et kald eller skrive en mail. Vi har værktøjer til forberedelse, undervisning, udførelse, opfølgning og diplomer til: LSA, GLM, PL, MUT, LUT, Intro og  Audit

Brian Bodal

Fagleder, Produktivitet

  • Direkte +45 3377 3801
  • Mobil +45 2013 7090
  • E-mail brib@di.dk

Peter Lager

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3616
  • Mobil +45 2328 8365
  • E-mail petl@di.dk

Frits Nygaard

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3919
  • Mobil +45 2949 4446
  • E-mail fny@di.dk

Frits Nygaard

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 3919
  • Mobil +45 2949 4446
  • E-mail fny@di.dk
Relateret