Vi rådgiver dig

Sådan gør vi kompleks jura enkel

DI udvikler løbende digitale løsninger, der stiller vores ekspertise til rådighed for medlemmerne på nye måder. Med vores digitale selvbetjeningsværktøjer kan du nemt og hurtigt få løst dine juridiske opgaver, netop når det passer dig og din virksomhed. Vi opdaterer løbende vores løsninger, når der kommer nye regler og domme og efter overenskomstforhandlinger.

Reguleringen af erhvervslivet bliver mere og mere kompleks. For virksomhederne betyder det merarbejde og stigende risiko for at begå fejl. Det er én af årsagerne til, at vi i DI udvikler digitale løsninger til vores 20.000 medlemmer.

Målet er at lette det juridiske arbejde hos virksomhederne ved at gøre det nemt for dem at finde svar og løsninger på juridiske spørgsmål. I sidste ende kan der være mange penge at spare ved at gøre tingene rigtigt. Når virksomheder bruger DI Legal Tech indestår vi for, at indholdet altid er juridisk korrekt.

Og DI’s medlemmer har i en grad taget løsningerne til sig. Gennem de seneste år er brugen af DI Legal Tech vokset nærmest eksplosivt.

Unikt afsæt for at ramme virksomhedsbehov

DI’s Legal Tech-produkter er udviklet af DI’s specialiserede advokater og jurister samt IT-udviklingsafdeling.

Selve udviklingen tager udgangspunkt i DI’s 20.000 medlemsvirksomheders behov. På baggrund af omfattende datagrundlag og løbende dialog med medlemmerne udvikler vi de værktøjer, der giver virksomhederne størst udbytte.

DI løser et meget stort antal sager for medlemmerne om året og er overenskomstpart i 200 overenskomster, der dækker alle hjørner af det danske arbejdsmarked. Det giver os et unikt afsæt for at udvikle værktøjer, der passer til virkeligheden i de enkelte virksomheder.

Foto: Getty Images

Teknologi styrker rådgivningen indefra

Udover at tilbyde digitale selvbetjeningsværktøjer styrker DI løbende medlemsservicen ved at udvikle værktøjer til DI’s advokater og jurister, der blandt andet automatiserer processer og bruger data til at stille relevant, aktuel viden til rådighed for deres rådgivning.   

I dag anvender vi f.eks. robotteknologi til fordeling af de juridiske sager, som vores medlemmer henvender sig med. Robotten ser på, hvilke jurister der har de rette kompetencer og ledig tid i kalenderen. På den måde kan vi yde medlemmerne endnu hurtigere og præcis rådgivning.

Relateret indhold