Markedspladser

Digitale markedspladser spiller en stigende rolle i e-commerce og åbner nye muligheder for vækst, eksport og kundetilgang – men stiller også krav til synlighed, konkurrenceevne og datastyring. Bliv klogere på markedspladser, krav og reguleringer, find inspirerende virksomhedscases og analyser fra Dansk Industri, her.

Digitale markedspladser som Amazon, Zalando og AliExpress udgør over halvdelen af den globale e-handelsomsætning – og dominerer i flere af Danmarks vigtigste eksportmarkeder. Alligevel er danske virksomheder blandt de mindst aktive i EU, når det gælder salg via markedspladser.

Kun 7 % af danske virksomheder sælger gennem disse platforme, hvilket efterlader et stort, uudnyttet potentiale – især for dem med eksportambitioner. For at få succes kræver det strategiske valg af platforme og tilpasning til lokale markedsforhold, hvor ingen markedsplads er dominerende overalt.

Dansk Industri tilbyder viden, analyser og værktøjer, der hjælper virksomheder i gang.

Markedsplads cases

Go export with Alibaba.com

Alibaba.com is a leading B2B e-commerce platform that helps SMEs go global. The platform gives Danish companies an opportunity to reach and connect with more than 40 million active buyers in more than 200 different countries and regions - from the USA to India, Brazil to Europe.

The Danish Pavilion

The Danish Pavilion is an initiative made in collaboration between Dansk Industri, Dansk Erhverv and Alibaba.com. It is set up to promote Danish companies and products on the B2B marketplace Alibaba.com, directly supporting Danish enterprises in digital export to further develop their business in global markets.

Få seneste nyt

Mie Bilberg

Mie Bilberg

Chefkonsulent

Büsra Kesenel

Büsra Kesenel

Konsulent

Alberthe Sander

Alberthe Sander

Studentermedarbejder