Fra hobby til international forretning - hør hvordan Venderby's gjorde
Mille-Marie Venderby startede med at designe og sy gallakjoler i sin mors kælder. Det udviklede sig og i 2019 blev virksomheden Venderby's stiftet. I dag har Venderby's et sortiment med over 150 aktive produkter indenfor modetøj til kvinder og 60% af deres salg er internationalt. Hør om deres rejse i casevideoen her.
Venderby's webshops dækker over 95 procent af deres salg. Heraf går 40 procent af deres ordre til Danmark, hvoraf de næststørste markeder er Sverige og Norge, derudover sælger de en stor del til Australien.
DI International skabte muligheder i Australien
Salget i Australien opstod organisk og det var til stor overraskelse for Venderby's da den første ordre fra den anden side af jorden tikkede ind. Men salget blev ved og de så et potentiale på det australske marked.
Det australske marked er tungt at komme ind på, hvorfor Venderby's tog kontakt til Dansk Industri som bl.a. har et kontor i Melbourne, og processen blev sat i gang. I februar 2023 er deres aftaler med pakkecentre på plads og deres australske firma og webshop er oprettet.
I denne casevideo kan du bl.a. høre hvordan Venderby's har udviklet sig fra et hobbyprojekt, til en stor international virksomhed og hvordan de opererer med e-commerce. Samt få tre råd fra Venderby's til, hvordan du kan skalere internationalt og fokusere på e-commerce.
Om Venderby's
Venderby's er stiftet i 2019 af Mille-Marie Venderby, som i dag er direktør i virksomheden.
Venderby's primære fokus er på e-commerce og onlinesalg.
Hos Venderby's finder du moderne tøj til kvinder der ønsker at følge de nyeste trends.
I dag består deres salg primært af onlinesalg, de har dog også en butik i Indre København.