
Forventning til købsoplevelsen
Danskerne handler online, fordi det er nemt. Men hvornår opfylder webshops deres forventninger til en god købsoplevelse? Brug denne analyse som benchmark for kundetilfredshed og en tjekliste til webshopoptimering. I Danskernes e-commerce tracker kan du se resultaterne fordelt på produktkategorier og finde de bedst præsterende. Download analysen her.

Hvor ofte handler danskerne online?
Hvor ofte køber den danske online forbruger ind - online per måned og per kvartal? Er der forskel på fobrugernes købsfrekvens afhlngig af køn, alder, region? Handler de unge og børnefamilierne mere end andre forbrugergrupper? Danskernes e-commerce tracker giver dig svar og overblik - download analysen her.

E-handelsbalancen
Hos Dansk Industri har vi udviklet et barometer – som vi kalder e-handelsbalancen. Vi holder øje med, hvor meget danskerne handler i udenlandske webshops, og modsat hvor meget udlandet handler i danske webshops. E-handelsbalancen har været nedadgående i flere år. I 2024 så vi et historisk stort minus på 60,9 mia. kr. Det betyder, at konkurrencen på hjemmemarkedet er blevet international.






Hvad er Danskernes e-commerce tracker
Danskernes e-commerce tracker, følger udviklingen og potentialet for onlinesalg. Onlinesalg giver ikke kun muligheder for de lokale butikker, der ikke længere er begrænset af geografi, men kan udvide kundebase både med landsdækkende salg og internationalt salg. Onlinesalg skaber også mulighed for at drive en mere effektiv forretning og salget udvikler sig.
For at blive klogere på danskernes onlinevaner, har Dansk Industri og Epinion udviklet ”Danskernes e-commerce tracker”. Den afdækker bl.a. hvem der handler mest online, hvad de køber, hvor de køber ind, hvor meget de køber for.
Det er vores ambition, at ”Danskernes e-commerce tracker” skal hjælpe danske virksomheder med at være på forkant med udviklingen, ved at forstå kunderne og bevægelserne. Danskernes e-commerce tracker udkommer kvartalsvis og med en årsudgivelse for det foregående år i februar.
Med ”Danskernes e-commerce tracker” ønsker vi, at bidrage til at øge danske virksomheders konkurrenceevne.
Analysen er udarbejdet af Dansk Industri´s e-commerce team og Epinion.
Forventning til købsoplevelsen
Danskerne handler online, fordi det er nemt. Men hvornår opfylder webshops deres forventninger til en god købsoplevelse? Brug denne analyse som benchmark for kundetilfredshed og en tjekliste til webshopoptimering. I Danskernes e-commerce tracker kan du se resultaterne fordelt på produktkategorier og finde de bedst præsterende. Download analysen her.
Hvor ofte handler danskerne online?
Hvor ofte køber den danske online forbruger ind - online per måned og per kvartal? Er der forskel på fobrugernes købsfrekvens afhlngig af køn, alder, region? Handler de unge og børnefamilierne mere end andre forbrugergrupper? Danskernes e-commerce tracker giver dig svar og overblik - download analysen her.
E-handelsbalancen
Hos Dansk Industri har vi udviklet et barometer – som vi kalder e-handelsbalancen. Vi holder øje med, hvor meget danskerne handler i udenlandske webshops, og modsat hvor meget udlandet handler i danske webshops. E-handelsbalancen har været nedadgående i flere år. I 2024 så vi et historisk stort minus på 60,9 mia. kr. Det betyder, at konkurrencen på hjemmemarkedet er blevet international. Download analysen her.