18.09.24 Vi rådgiver dig Nyheder

Mød eCommerce frontrunner jurygruppen

Vi hylder i denne kategori specialister, mellemledere og medarbejdere, der arbejder med e-commerce. Medarbejdere der viser evne til samarbejde, nytænkning, som bidrager til at skabe resultater, som bringer teamet og organisationen videre og er til inspiration for dem omkring sig. Mød her jurygruppen der skal finde finalisterne til eCommerce frontrunner kategorien.

Jagten er sat igang og forpersonen Anna Katrine Matthiesen, har netop erklæret denne kategori for åben. Det skete til en netop overstået konference som PostNord var vært for d. 5. september. 

Processen

De indstillede kandidater og cases bliver indsnævret til en Top 10, herefter til en Top fem. Top fem inviteres til en pitchrunde d. 18. marts, hvorefter feltet igen indsnævres til en Top tre, som vi hylder på konferencen d. 25. april 2025. Her afslører vi også vinderen af eCom Talent Award 2025 for hver kategori.

eCommerce frontrunner - hvem er denne kategori for?

Vi hylder i denne kategori specialister, mellemledere og medarbejdere, der arbejder med e-commerce. Medarbejdere der viser evne til samarbejde, nytænkning og som bidrager til at skabe resultater. Det kan være en medarbejder, der inspirerer ved at være en mærkbar ildsjæl eller ved at have særlige faglige kompetencer, som bringer teamet og organisationen videre og er til inspiration for dem omkring sig. Det kan fx være medarbejdere med titler som e-commerce manager, onlinesales manager, paid ads specialist, content manager, CRO-specialist, growth hacker, scrum master, digital marketing manager, social media manager, marketplace specialist, digital editor, eTail KAM, insights & analytics specialist, digital projektleder og mange andre mulige titler – og det kan både være bureauansatte og virksomhedsansatte. Vi glæder os til at se forskellige profiler og baggrunde.

Hvad lægges der vægt på i bedømmelsen?

  • Medarbejderens rolle i de tre fremhævede hovedresultater
  • At medarbejderen udviser stor faglig kompetence, nysgerrighed og lyst til fortsat udvikling
  • At medarbejderen  indgår i teamsamarbejder med onlinehandel som udgangspunkt
  • At medarbejderen er sikker i processen mod resultatskabelse og formår at gøre en forskel for kunderne, kollegerne og/eller resultaterne
  • At medarbejderen lykkes med at motivere eller inspirere sine kollegaer på personligt og/eller fagligt plan

Vi er opmærksomme på, at mærkbare resultater sjældent opnås på egen hånd – derfor vægtningen på ”været en del af”. Dog forestiller vi os, at der her fremhæves resultater, som ikke havde kunnet opnås – eller opnås med samme effekt – havde det ikke været for den nomineredes deltagen i projektet.

I kategorien er det gode samarbejde centralt. Det gode samarbejde kan dokumenteres ved referencer og andet, der viser, at der er vist tillid, respekt, og det fælles mål er forankret og opfattet som en fordel for alle involverede parter.

Når du nominerer den næste e-commerce frontrunner, vil du blive bedt om at liste tre konkrete eksempler på faglige og samarbejdsmæssige resultater, som den nominerede har været en del af at skabe.

Jury: eCommerce frontrunner

Vertica er et e-handelshus der sammen skaber innovative e-handelsløsninger og får kundeoplevelser, IT og købmandsskab til at gå op i en højere enhed. De har eksisteret i over 20 år, de nytænker og udvikler e-handelsløsninger til både B2C og B2B, og styrker deres kunders forretning ved at få it og forretning til at gå op o en højere enhed.

Lemvigh-Müller er Danmarks største stål- og teknikgrossist, som har eksisteret siden 1846. De sørger hver dag for, at varer fra tusindvis af producenter bliver samlet, pakket og leveret, hvorfor de er en effektiv og pålidelig logistikpartner. Derudover skræddersyer de også forskellige services indenfor indkøbsoptimering, lagerstyring, teknisk suppert, projektberegning og meget mere, for deres kunder.

Grundfos er verdens største producent af pumper. I Grundfos´ arbejde med den digitale transformation er kompasset en forbedring af kundeoplevelsen. Med udgangspunkt i en fælles målestruktur arbejder alle 19.000 medarbejdere i Grundfos, med den samme forståelse af hvad værdi er og hvordan det skabes. E-commerce afdelingen har på den måde fået tydeliggjort, hvordan deres indsatser også skaber værdi for andre dele af forretningen, mere end kun at måle på de transaktioner, der sker i e-commerce kanalerne.

Pandora blev grundlagt i København i 1982. I dag er Pandora verdens største smykkebrand og med en international forretning er det muligt at købe deres smykker i det meste af verden. Pandora designer, producerer og sælger håndlavet og moderne smykker lavet af materialer i høj kvalitet til overskuelige priser. I 2022 bestod onlinesalg for 25% af Pandora salg, e-commerce er derfor blevet en vigtig del af deres forretning. 

DynamicWeb er en førende leverandør af CMS-, e-handels-, PIM- og marketingløsninger til mellemstore, store og enterprise virksomheder. Med mere end 20+ år i brancen og mere end 12.000 udviklede hjemmesider. Deres mission er at simplificere e-handel og derfor har de blandt andet udviklet den software, der er nødvendig for at skabe robuste og fremtidssikre e-handelsløsninger.

Mød de andre jurygrupper her: Mød eCommerce innovation jurygruppen - DI (danskindustri.dk) og Mød eCommerce leder jurygruppen - DI (danskindustri.dk)

Skrevet af:

Alberthe Sander