Tag dit DTC salg til næste niveau
Forbrugerne er vilde med at handle direkte hos producenterne. Faktisk er det direkte salg via producenternes egne onlineshops steget substantielt over de seneste år. Hvad betyder det for B2B-virksomheder, som overvejer at fokusere mere på B2C-salget over de kommende år, og for de virksomheder, som allerede er godt i gang? Det kan du høre mere om i Mathilde og Matthias' oplæg her.
I 2024 udgav Dansk Industri en ny Direct-To-Consumer analyse, som bl.a. viser at 22% af de danske online forbrugere ved det sidste køb handlede direkte ved producenten. Dette er steget over de seneste år, hvorfor man gør sig klog i at undersøge hvor og hvordan man skal starte sin digitale ekspansion.
Download analysen her: Direct-To-Consumer analyse 2024 - DI (danskindustri.dk)
Opbyg, positioner og forbedr din e-commerce
Hvad skal der til for at opbygge, positionere og løfte din e-commerce?
- Foundation: Tech, team
- Customer Experience: Customer journey
- Scaling: New markets
Ovenstående tre steps betydning vurderes ud fra modenhedsrejsen, hvor det overordnet set handler om at jo mere tid man lægger i arbejdet, jo mere værdi får man ud af.
En af de punkter som er vigtig at have fokus på i første step er bl.a. at sætte et team og finde ud af hvilket teknisk fundament som er nødvendigt for at opnå sine ambitioner.
Her fremhæver Matthias Kleven - Shopify, bl.a. at 73% af kunderne forventer hurtig, overkommelig og betalelig levering. Det er særligt en af de fokuspunkter man skal tage med sig når man vil skalere sit salg internationalt. Har man som producent længere leveringstid for ens produkt, er det vigtigt at kommunikere dette tydeligt overfor kunden, som Matthias siger det - "Communication is key".
I step to fremhæver Mathilde Ive - Signifly, at særligt differentiering på indhold, markedsføring og kundeservice er de vigtigste fokuspunkter.
Det er vigtigt at du tilfører brændstof til din salgstragt og aktivt investerer i at opbygge, udvide og eje dine kundeforhold. Tilfør værdi ved at være loyal og vær en inspirationskilde for dine kunder. Det har alt sammen betydning for din kunderejse.
Skaler din e-commerce internationalt
Med det rette fundament er det ikke teknologien, som holder dig tilbage fra at lancere på et nyt marked. Start med at teste det af - det er nemt at teste et nyt marked af, før man går all-in. Det gælder både ift. produktvalg og markedsføring. En af de vigtigste faktorer man skal have styr på når man ekspanderer sine markeder, er forsendelse og juridiske forhold.
Gå på opdagelse i vores e-eksport univers her: E-eksport │ Regler, vejledninger og gode råd e-eksport salg - DI (danskindustri.dk)
Få det hele med
Mathilde Ive, Managing Director - Signifly og Matthias Kleven, Sales leader in EMEA - Shopify, fra hhv. det digitale bureau og webshop-platformen, har sammen hjulpet en lang række produkt- og designvirksomheder, med at udvikle og bygge deres D2C forretning online. I videoen nedenfor - kan du se Mathilde og Matthias' 20 minutters oplæg fra e-eksportdagen. Her deler de deres indsigter og tips til hvor og hvordan man skal starte - eller fokusere - sin digitale ekspansion.
Vil du inviteres med næste gang vi afholder et e-eksport event? Læs mere her: Tilmeld dig DI e-commerces nyhedsbrev.
Masterclass - Byg din webshop på en time
Vil du gerne sælge direkte til dine kunder? Så kan Shopify være den nemme og billige vej til at komme i gang. Brug 1 time med os i en effektiv Masterclass-session, hvor vi hjælper dig med at tage første spadestik på at bygge din egen webshop. Se on-demand her.