25.04.25 Vi rådgiver dig Nyheder

Nu er det afgjort - Her er vinderne af eCom Talent Award 2025

For anden gang har Dansk Industri og PostNord afholdt ’eCom Talent Award’, hvor vi hyldet vækst, effektivitet og udvikling i dansk onlinehandel.

For mange virksomheder er e-commerce porten til den digitale transformation. For at bevare vores konkurrenceevne skal danske virksomheder ikke blot lykkes, men stræbe efter at være de bedste. Så hvem er de bedste i Danmark? Hvem kan vi lære af og hvilke talenter skal vi have mange flere af? Det ved vi nu, for vinderne er netop annonceret ved konferencen Talentfaktor i Industriens Hus. Mød dem her.

FOTO: Cernel på scenen med anders.  

Årets Innovation case i e-commerce er Cernel

Andreas Busch, Founder & CEO af Cernel, repræsenterede Cernel for bedste innovation case med brug af AI i e-commerce og det blev årets vinder af innovationskategorien.

Cernel er en virksomhed, der har skilt sig ud ved at udnytte kunstig intelligens til at optimere produktdata, øge organisk trafik og accelerere international skalering. Deres netværk af AI-agenter identificerer og udbedrer optimeringsmuligheder autonomt, hvilket har resulteret i betydelig tidsbesparelse og øget klikrate for deres kunder.  

”Cernel er et fremragende bevis på, hvordan AI kan transformere e-commerce-landskabet og skabe en smartere, mere effektiv fremtid. Virksomheden er grundlagt i 2023 og viser dermed også, at med en god idé og teknologisk viden har AI en demokratiserende kraft – alle har en chance. Man behøver ikke være den største virksomhed med mest kapital, bare have forståelse for, hvordan teknologien kan skabe løsninger på problemer, der skaber mening og værdi for kunderne." Udtaler jury forperson for Innovationskategorien Anders Bæk

Se også: Videocasen med Cernel

FOTO: Brian på scenen med Stine

Årets Leder er Brian Andersen fra Matas

Brian Andersen, Executive Vice President for Digital and Loyalty hos Matas, har spillet en helt central rolle i at forvandle Matas fra en presset detailkæde til en digital frontløber i dansk retail. Da han trådte ind i virksomheden, bestod e-commerce-teamet af blot fire personer – i dag står han i spidsen for en stærk digital organisation med over 100 specialister. Med mod, klar retning og stærkt lederskab har han løftet e-commerce fra en alibistrategi til en vækstmotor og gjort Matas til en omnichannel-pioner, som resten af branchen måler sig op imod. 

Under hans ledelse er onlineandelen vokset fra 15 til 55 %, Matas er blevet danskernes foretrukne webshop, og den digitale forretning bidrager nu markant til både omsætning og indtjening.

”Brians ledelsesstil er moderne, menneskelig og resultatorienteret – han skaber tydelige mål, høj psykologisk tryghed og giver plads til både læring og innovation. En eNPS på 77 og nul opsigelser i hans ledergruppe vidner om en kultur, hvor mennesker trives og præsterer. Han har formået at kombinere innovation med forankring, strategi med tillid og ambition med nærvær. Brian er et skoleeksempel på, hvad værdidrevet ledelse kan udrette, når det kobles med dyb forretningsforståelse og digitalt udsyn." Udtaler Jury forperson for Lederkategorien Stine Halberg.

Læs også: Interview med Brian Andersen, Det fede ved e-commerce er at det aldrig står stille

FOTO: Cecilie & Anna på scenen

Årets Frontrunner er Cecilie Lundberg fra POWER 

Cecilie Lundberg CRM-specialist hos POWER, er årets frontrunner. Hun har skabt en af Danmarks mest succesfulde CRM og loyalitetsprogrammer – ikke bare med imponerende vækst, men med reel forankring på tværs af online og butikker. Hun bygger bro mellem e-commerce, marketing og salg og viser, hvordan automatisering og data kan blive en strategisk drivkraft, når det bruges rigtigt.

På under ét år har hun tredoblet medlemstallet i kundeklubben MyPOWER – fra 400.000 til over 1,1 millioner – og bevist, at loyalitetsprogrammer kan være en direkte motor for øget salg og kundeloyalitet. Hun har udviklet konverteringsdrevne, automatiserede flows, som alene med en price-drop trigger har genereret over 1,5 millioner kr. i omsætning og løftet CRM fra at være en funktion til at blive et strategisk konkurrenceparameter, hvor kampagner og gamification har engageret millioner.

Alt dette har hun gjort på under tre år i branchen. Hun er både underspillet og ambitiøs, ydmyg og målrettet – og en kæmpe gevinst for den virksomhed, hun arbejder i.

 ”I juryen var vi helt enige, hun er et helt særligt talent, hun har skabt tydelige resultater og arbejdet med kernen af ecommerce. Vi er overbevist om at hun vil være med til at definere fremtidens e-commerce” udtaler Anna Katrine Matthisen, Juryforperson for frontrunner kategorien.

Læs også: Interview med Cecilie Lundberg, driver Danmarks hurtigst voksende kundeklub 

Hold dig opdateret

Vil du være en del af eCom-fællesskabet? Tilmeld dig eCom Nyt og få nyheder, events og analyser fra Dansk Industri om e-commerce – direkte i din indbakke.

Hver måned har vi en præmie fra et medlem af Dansk Industri på højkant. Alle nyhedsbrevmodtagere deltager naturligvis i lodtrækningen.

Tilmeld dig eCom Nyt

Mie Bilberg
Skrevet af:

Mie Bilberg

Relateret indhold