Ahlsell´s organisering med e-commerce
Hvordan organiserer man sig med digitalt salg, bliver vi ofte spurgt. Hvad gør man fx. når man er en stor B2B virksomhed, der også har fysiske butikker? Det ved Ahsell, fordi de har sat fuld fart på at udvikle digitale løsninger og levere innovation til deres kunder. Læs her hvordan Ahsell har struktureret deres afdeling for digital forretningsudvikling og dermed e-commerce.
E-commerce hos Ahsell har udviklet sig fra at være sin egen silofunktion til at blive mere integreret i forretningen. I dag sidder direktøren for Ahsell´s digitale indsats i samme team som salgsdirektørerne. Den tætte kobling mellem salgsenhederne skaber et fællesskab og et kundefokus, der sikrer relevans og resultater.
Afdelingen er samtidig gået fra at være en specialistfunktion til nu at dække en bredde i roller og ansvar. Ahsell har eget udviklingsteam, forretningsudvikling, et digitalt customer succes team samt et insights and automation team, der personaliserer, aktiverer kampagner og salgsinitiativer. Endeligt har er CRM-ressourcerne indsat i samme afdeling for at få en sammenhængende data og digital værdikæde, fortæller Claudio Christensen, CEO - Ahlsell Group Denmark.
Hvilke profiler har Ahlsell ansat til e-commerce?
- Director, Digital Business Development
- E-commerce Business Development Lead
- Digital Business Analyst
- Digital Consultant
- Integration Manager
- Head of Digital Platform Development
- Frontend Developer
- Fullstack Developer
- App Developer
- Insight and Automation Manager
- Perform Marketing Specialist
- Digital Marketing Specialist
- Commercial Excellence Lead
- CRM Controller
Bliv klogere på e-commerce
Hør Claudio Christen fortælle om, hvordan danske virksomheder arbejder med e-commerce og hvad der skal til for at lykkes digitalt i videoen her.
Besøg vores univers: Kom godt i gang med e-commerce - DI
Bliv en del af fællesskabet: eCom Club – bliv en del af fællesskabet - DI
Læs mere og tilmeld dig eCom Club hos Ahlsell d. 7. oktober: eCom Club - Den connected B2B-oplevelse