Grundfos' organisering med e-commerce
Hvordan organiserer vi os med e-commerce? Det er et spørgsmål vi af og til får i DI´s medlemsindsats på e-commerce. Og svaret er - det er forskelligt. Men samtidigt afgørende at organisationen struktureres rigtig og dermed sættes op til succes for, så vi forstår godt, at mange spørger, hvordan gør vi. Læs her hvordan en virksomhed som Grundfos har organiseret sig med e-commerce.
I Grundfos er e-commerce organisationen er et globalt netværk med en stærk forankring i Group funktionerne Digital & Customer Excellence (COO) samt IT (CFO).
Her har Grundfos dannet agile Product Teams, som er tværfunktionelle med Product Owners og specialister i COO og alle IT-roller i CFO-organisationen.
Dertil kommer en forankring i Grundfos Divisionerne, hvor der er e-commerce ankerpersoner i salg, et tæt samarbejde med marketing samt forankring af e-commerce i de lokale markeders kundeservice centre, fortæller Thomas Ørgaard Bredgaard, Director - e-commerce & customer tools - Grundfos.
Et af de vigtigste fokuspunkter i forhold til at forankre e-commerce i en organisation som Grundfos har været at nedbryde funktionelle siloer og etablere et stærkt tværorganisatorisk kommercielt netværk, der kan orientere sig med e-commerce som nordstjerne.
Hvilke profiler har Grundfos ansat til e-commerce?
- eCommerce Director
- eCommerce Product Owner
- eCommerce Business Developer
- eCommerce Business Developer
- Commercial Excellence Consultant
- Digital Marketing Specialist
- Web Analytics Consultant
- Customer Sales and Support
Bliv klogere på e-commerce
Hør Thomas Ørgaard Bredgaard fortælle om, hvordan man bedst organiserer e-commerce i videoen her.
Besøg vores univers: Kom godt i gang med e-commerce - DI
Bliv en del af fællesskabet: eCom Club – bliv en del af fællesskabet - DI
Læs også: Ahlsell´s organisering med e-commerce - DI
Læs også og Grundfos' fem centrale punkter inden for e-commerce i artiklen her.