DI Personalejura

- din virksomheds adgang til personalejuridisk rådgivning

DI Personalejura - din virksomheds adgang til personalejuridisk rådgivning

Som medlem af DI har din virksomhed altid adgang til specialiseret rådgivning og services inden for personalejura.

Vi hjælper din virksomhed med at navigere sikkert i personalejuridiske spørgsmål gennem specialiseret rådgivning tilpasset din virksomhed, digitale selvbetjeningsværktøjer og effektiv sagshåndtering. Vi er jeres partner i alt fra ansættelseskontrakter og lokalaftaler, til mægling og retshjælp.

For at sikre jer den rette rådgivning hurtigst muligt, tilbyder vi flere indgange til rådgivning og services om personaleforhold:

Vi rådgiver dig på di.dk

di.dk/personale kan du nemt og hurtigt finde svar på dine spørgsmål om personaleforhold. På baggrund af vores rådgivning i tusindvis af sager udarbejder og opdaterer vi løbende et righoldigt udvalg af dybdegående rådgivningssider, artikler og FAQ’s om de emner, der fylder mest hos vores medlemmer.

Du har adgang til unikke digitale selvbetjeningsværktøjer og dokumentskabeloner

Du kan nemt løse dine personalejuridiske opgaver med vores beregnere og automatiserede dokumentsystem DI Docs – præcis når det passer dig.

Du får effektiv rådgivning via Smart Kontakt

Du kan stille personalejuridiske spørgsmål til vores eksperter via kontaktformularen Smart kontakt. Bag formularen ligger vores intelligente sagsfordelingssystem, som sikrer, at du får den rette rådgivning hurtigst muligt.

Vores rådgivere er klar til at hjælpe dig

Du kan via Smart Kontakt-formularen eller telefon kontakte vores Rådgivningsenheder, hvor vores dygtige jurastuderende, i tæt samarbejde med vores jurister og advokater, rådgiver om alt fra sygedagpengesatsen til komplekse problemstillinger vedrørende virksomhedsoverdragelse eller masseafskedigelser.

Målet er altid, at du får svar så hurtigt som muligt. Særligt komplekse sager sendes videre til den rette ekspert, der kontakter dig telefonisk eller på e-mail inden for to arbejdsdage.

Har du behov for mere?

I visse tilfælde er det muligt at tilkøbe ydelser ud over dem, der ligger inden for virksomhedens kontingent til DI. Det kan fx være  relevant, hvis I ønsker en systematisk gennemgang af virksomhedens eksisterende skabeloner til ansættelseskontrakter.

Vi kan også hjælpe med større eller mere komplekse opgaver, f.eks. gennemgang eller analyse af virksomhedens:

  • personalehåndbog med henblik på at sikre personalejuridisk compliance
  • større lokalaftalesæt, der omhandler flere forskellige aftaleforhold
  • arbejdstidsplanlægning, herunder lokalaftaler om arbejdstid og anbefalinger til optimering og øget produktivitet.
  • lønelementer, herunder lokalaftaler om løn og udarbejdelse af anbefalinger for at optimere og øge produktivitet.

Vi hjælper også gerne med:

  • udkast til lokalaftaler om fx arbejdstid, rådighedstjeneste, løn eller andre elementer
  • arbejdstidsplaner om fx skiftehold, varierende ugentlig arbejdstid eller rådighedstjeneste
  • virksomhedstilpassede kurser

Du er velkommen til at kontakte os via Smart kontakt, hvis du vil vide mere om vores betalingsydelser.

Åbningstider:

Hverdage fra 08.00 til 11.30 og fra 12.30 til 16.00.

Ring til os:

Byggeriets timelønsoverenskomster
Kontakt os på 3377 3850 

Alle funktionærspørgsmål og Industriens Funktionæroverenskomst samt for virksomheder uden overenskomst
Kontakt os på 3377 3198

Industriens Overenskomst og Træets Overenskomst
Kontakt os på 3377 3197 

 

Fællesoverenskomsten og overenskomster om gods- og persontransport
Kontakt os på 3377 3199

Service-, kantine-, vaskeri- eller vagt- og sikkerhedsvirksomhed 
Kontakt os på 3377 4908 

Er du fra en anden branche eller i tvivl om, hvilken vagt du skal bruge?
Kontakt vores omstilling på 3377 3377

Fandt du ikke svar?
Få hjælp
Skriv til vores eksperter

Her kan du stille dine personalejuridiske spørgsmål. Når du har udfyldt og sendt formularen, bliver din sag oprettet hos den rette ekspert, som kontakter dig telefonisk eller på e-mail hurtigst muligt.