Få styr på registrering af arbejdstid
1. juli 2024 træder de nye regler om registrering af arbejdstid i kraft. DI har samlet svar på spørgsmål og værktøjer, som kan hjælpe dig til at sikre, at din virksomhed har styr på det praktiske.
23. januar vedtog Folketinget lov om ændringer til lov om arbejdstid, som betyder, at alle arbejdstimer skal registreres. Læs mere i Lov om ændring af arbejdstidsloven er vedtaget - DI (danskindustri.dk)
FAQ om registrering af arbejdstid
Få svar på spørgsmål om selvtilrettelæggerbegrebet, krav til stystemer mv. i FAQ om registrering af arbejdstid til arbejdsgivere - DI (danskindustri.dk)
Optagelse fra webinar
DI afholdt tidligere på året et webinar om de nye regler om registrering af arbejdstid og selvtilrettelæggerbegrebet. Se optagelsen fra webinaret om registrering af arbejdstid - DI (danskindustri.dk)
Skabeloner
Med DI’s skabelon Personalepolitik om registrering af arbejdstid - DI (danskindustri.dk) kan du skræddersy din virksomheds politik om registrering af arbejdstid.
Med DI Docs - Skabelon til tillæg til ansættelseskontrakt - DI (danskindustri.dk) kan du udarbejde et tillæg til ansættelseskontrakt til medarbejdere, der er selvtilrettelæggere, og som derfor ikke har pligt til at registrere arbejdstid efter de nye regler.
Med DI's ansættelsesskabeloner i DI Docs kan du udarbejde ansættelseskontrakter til nye medarbejdere, der opfylder alle krav i både lovgivning og de overenskomster, som er relevante for din virksomhed.