Vi rådgiver dig

AI-agenter kan skalere kundeservice uendeligt hos Pandora

Hos smykkegiganten Pandora udvikler de - med hjælp fra Salesforce - AI-agenter, der forbedrer kundeoplevelser og ordner rutinearbejde. Løsningerne kan skaleres i det uendelige.

Billede fra Pernille Hertels oplæg ved AI for Alle-konferencen 2025

Artiklen herunder er skrevet med hjælp fra DI’s egen AI Chat på baggrund af AI genereret båndudskrift fra oplæg på konferencen AI for Alle

Med hjælp af Salesforce's platform har smykkevirksomheden Pandora implementeret AI-agenter, der hjælper med at håndtere kundeinteraktioner med bedre kundeoplevelser og øget effektivitet.

Den proces fortalte Pernille Hertel, CTO i Salesforce, og Baltazar Hasselstrøm, Vice President for AI og Innovation i Pandora, om på konferencen AI for Alle.

Pernille Hertel forklarede, hvordan Salesforce har udviklet en platform, der gør det muligt for virksomheder at engagere deres kunder på tværs af hele kunderejsen.

Platformen går ud over traditionel CRM og inkluderer AI-agenter, der kan udføre opgaver autonomt og skalere efter behov.

- Vores mål er at sikre, at I på den bedst mulige måde kan connecte med jeres kunder. Vi har integreret generative AI og konversations-AI i stor grad på vores platform, sagde Pernille Hertel.

Pandoras implementering af AI-agenter

Baltazar Hasselstrøm beskrev, hvordan Pandora har anvendt Salesforce's platform til at implementere AI-agenter, der kan håndtere kundeserviceforespørgsler og forbedre kundeoplevelsen online. Ved at træne agenterne til at besvare spørgsmål og hjælpe med ordreopfølgning har Pandora kunnet reducere den tid, medarbejderne bruger på rutineopgaver.

- Vi har startet med simpel funktionalitet inden for kundeservice, og nu bevæger vi os mod at forbedre kundeoplevelsen og salget, sagde Baltazar Hasselstrøm.
Både Pernille Hertel og Baltazar Hasselstrøm forventer, at agenterne vil kunne håndtere mere komplekse opgaver og skabe endnu mere personaliserede kundeoplevelser. Pernille Hertel sammenlignede udviklingen med selvkørende biler, der kan navigere og træffe beslutninger autonomt.

- Vi ser ikke længere bare på traditionelle AI-løsninger, men på egentlige AI-agenter, der kan udføre opgaver og skalere uendeligt, sagde Pernille Hertel.
Hun opfordrede virksomheder til at eksperimentere med AI-teknologi og gradvist integrere AI-agenter, som kan hjælpe med at skalere arbejdsstyrken og forbedre produktiviteten.

- Vores mål er at have en platform, der gør det muligt for vores kunder at skalere arbejdsstyrken og forbedre kundeengagementet, sagde Pernille Hertel.

Vil du se eller gense oplæg, herunder det omtalte i denne artikel, ved AI for alle-konferencen 2025, kan du som medlem, tilgå optagelser og downloade præsentationer her.

Use-case

Salesforce og Pandoras samarbejde viser, hvordan AI-agenter kan forbedre kundeoplevelser og effektivisere arbejdsprocesser. Ved at investere i AI-teknologi kan virksomheder skabe mere personaliserede og effektive kundeinteraktioner.

Se flere eksempler på AI use-cases her.

Relateret indhold