Værdiskabelse i fokus - No Zebra optimerer processer med egenudviklet AI-værktøj
Med No Zebras egenudviklede AI-værktøj nytænker de arbejdsgange ved blandt andet at automatisere udkast til indhold og SEO-tekster. Det har ikke kun effektiviseret arbejdsprocesserne, men har også højnet det faglige niveau. Læs mere her
Udklip fra samtalen mellem Dansk Industri, Tine Skovgaard, AI Lead, No Zebra
No Zebra er et digitalt bureau, der hjælper virksomheder med at optimere deres online tilstedeværelse og øge deres digitale salg gennem skræddersyede løsninger og datadrevne strategier. AI er i dag en uundværlig samarbejdspartner for de mere end 50 medarbejdere i organisationen, på tværs af jobfunktioner.
AI-rejsen tog for alvor fart, da man i juni 2024 besluttede, at ansætte Tine Skovgaard i rollen som AI Lead.
- Mit fokus er, at vi skal være frontrunnere på det her område, så jeg forsøger at holde mig ajour med udviklingen, hvilket i øjeblikket nærmest er et fuldtidsjob i sig selv på grund af den hastighed, udviklingen har, fortæller Tine Skovgaard, AI Lead hos No Zebra
3 hurtige om No Zebra
- No Zebra er et et digital bureau
- De har afdelinger i både Aarhus og København
- No Zebra arbejder primært inden for områderne: marketing, teknologi og design
Hos No Zebra har udviklingen af deres eget AI-værktøj revolutioneret måden, hvorpå de og deres kunders daglige marketingarbejde udføres, og gjort processerne mere effektive end nogensinde før.
Det specialudviklede AI-værktøj "AI Content Hub" hjælper No Zebras kunder med at generere indhold til alle deres marketingkanaler baseret på træningsdata leveret af den enkelte kunde selv. Det gør det muligt for No Zebra at skræddersy og træne en AI-model til den enkelte kunde, hvilket blandt andet sikrer, at den rigtige tone of voice rammes. Værktøjet muliggør desuden generering af SEO-optimerede tekster med intern linkbuilding samt udarbejdelse af produktbeskrivelser der blandt baseres på produktbilleder, som AI analyserer.
Det betyder, at de kan levere præcise og engagerende beskrivelser, der både er SEO-optimerede og tilpasset den enkelte kundes målgruppe, hurtigere og mere præcist uden at gå på kompromis med kvaliteten.
- Vi har set markante forbedringer, især i forhold til SEO-tekster, hvor vi virkelig kan skabe gode resultater og nå rigtig langt, fortæller Tine Skovgaard.
Tine Skovgaard tilføjer:
- Når vi bygger den her løsning, er det et krav at kunden stiller træningsdata til rådighed ellers bliver niveauet for lavt. Kort sagt; hvis du vil have et godt output, kræver det et godt input – og det er vi heldigvis rigtig gode til at strukturere og hjælpe kunden med at skabe
AI-værktøjet muliggør desuden automatiske oversættelser, hvilket gør det nemmere og hurtigere for No Zebras kunder at træde ind på nye markeder. Desuden kan de oprette landingpages til nye sites uden manuelt at skulle oprette hundredvis af sider, da deres værktøj også klarer dette for dem. I størstedelen af tilfældene vil en ekspert fra No Zebras eget team, eller kunden selv, gennemgå AI'ens udkast, men modellerne er efterhånden blevet trænet så godt, at rammer kundens individuelle stil bedre og bedre.
Kort sagt har No Zebra formået at automatisere en stor del af processerne i en marketing afdeling. Det har betydet, at de og deres kunder kan løse opgaver hurtigere og mere effektivt. Opgaver, der tidligere krævede flere ressourcer og tid, kan nu håndteres effektivt af færre medarbejdere, takket være deres AI-værktøj.
Alt hvad der kan automatiseres, vil før eller siden blive automatiseret Tine Skovgaard, AI Lead, No Zebra
Webinar med No Zebra
Vil du høre mere om AI-erfaringerne fra No Zebra fra Tine Skovgaard selv?
På linket herunder kan du se webinaret "Boost din marketing med AI". Her kan du høre mere om hvordan AI kan effektivisere, optimere og nytænke arbejdet med marketing.
Ambitiøse AI-visioner skal drive No Zebra fremad – nu og i fremtiden
Hos No Zebra er fremtidsplanerne for AI både ambitiøse, de er opmærksomme på udviklingen og arbejder målrettet med en AI-strategi. De er konstant på udkig efter at identificere og udvikle værdifulde AI-løsninger, der kan integreres i deres egen drift og effektivisere måden de arbejder på, til fordel for medarbejdere og kunder.
AI er blevet taget godt imod hos No Zebra, hvor der generelt er en stærk interesse for at implementere og undersøge diverse AI-teknologier. I den nærmeste fremtid vil No Zebra især fokusere på interne områder som intern kommunikation, projektledelse og bogholderi, hvor der ses et stort potentiale for at optimere arbejdsgange og forbedre medarbejderoplevelsen.
For No Zebra er det ikke nok bare at forstå AI-værktøjerne; de erkender, at en aktiv implementering af AI er essentiel for at bevare deres konkurrenceevne. Tine understreger dog, at AI ikke er et quickfix og tilføjer:
- Man skal ikke regne med, at generativ AI leverer det helt perfekte svar første gang, men du har i mange tilfælde, et langt bedre udgangspunkt.
Nedenfor ses en visuel opsummering af No Zebras AI Content Hub.
Et godt råd
Tine foreslår at begynde sin AI-rejse med et pilotprojekt. Hun pointerer, at det ofte er fornuftigt at lære at kravle, før man forsøger at gå, og at dette også gælder inden for AI. Et pilotprojekt giver mulighed for at afprøve og tilegne sig værdifulde erfaringer i et kontrolleret miljø, som man derefter kan bruge i sin videre implementering af AI.
Mød Tine
Tine har siden juni 2024 været AI Lead & Digital Marketing Consultant hos No Zebra, inden da var hun ansat som Head of Marketing hos BitPeople. Tine er ansvarlig for at optimere interne processer gennem AI, teste og evaluere nye AI-teknologier, samt udvikle og tilbyde markedstilpassede AI-løsninger til kunder.
Vil du vide mere?
Her kan du finde andet relevant information om AI. Du kan blandt andet gå på opdagelse i andre user-cases eller se vores kommende kurser.
Tekstgenerering, Kommunikation, Markedsføring, DI Rådgiverne, DI Handel, DI Østjylland