Otte opfindelser der kan redde verden

I podcast-serien ”Otte opfindelser der kan redde verden” sætter vi spot på 8 konkrete løsninger, som har et stort potentiale i kampen for at nå FN’s verdensmål. Hør hvordan virksomhederne hver dag arbejder på at opnå ligestilling, sikre bæredygtige byer, rent drikkevand og sundhed i udviklingslande, og modarbejder madspild.


Katherine Richardson, professor i biologisk oceanografi ved Københavns Universitet
At finde naturlige bekæmpelsesmetoder, som samtidig kan øge landmændenes udbytte, uden at forgifte den jord som vi er afhængige af, er afgørende for at kunne brødføde jordens befolkning i fremtiden Katherine Richardson, professor i biologisk oceanografi ved Københavns Universitet
Anne Brødsgaard, Global Product Manager, AAK
Inden vi startede det her projekt var der rigtig mange mellemmænd og det ville vi gerne ændre på ved at støtte kvinderne mere direkte. Det gør at vi som virksomhed har mere transparens i vores værdikæde, større gennemsigtighed og har den direkte kontakt til kvinderne Anne Brødsgaard, Global Product Manager, AAK
Peter Ib, CEO, Bluetown
Det er fuldstændig skørt - du er ude i midten af ingenting, i et meget fattigt samfund som har været fuldstændig afondret fra det vi er vant til og pludseligt sidder hun og har de samme hverdagsudfordringer som vi har med vores unger Peter Ib, CEO, Bluetown
Alexander Løcke, CEO & Founder, SolarSack
Det er lidt en intern joke, at vi prøver at opfinde den afrikanske vandhane Alexander Løcke, CEO & Founder, SolarSack

Sådan kan DI hjælpe

Er din virksomhed medlem af DI og har du brug for at tale med en ekspert, så er vi klar til at hjælpe dig med netværk og konkrete ydelser. Læs mere herunder.

Få hjælp til at udnytte det kommercielle potentiale i FN’s Verdensmål

Som medlem af DI kan du få hjælp til:

  • At introducere Verdensmålene for ledelse og medarbejdere, så det giver mening ud fra jeres forretningsmæssige udgangspunkt.

  •  At udarbejde og afstemme en 2030-vision der beskriver den verden, din virksomhed vil være med til at skabe i fremtiden.

  • At udpege de Verdensmål som er mest relevante for din virksomhed.

  • At udforske forskellige fremtidige forretningsmodeller.

  • At lave en modenhedsanalyse der beskriver de første og mest relevante trin for din virksomhed.

  • At eksekvere virksomhedens strategi og nå målene i Danmark såvel som i udlandet.


Endnu ikke medlem af DI?

Bliv medlem



Kom i gang med FN’s Verdensmål

Download