Vision2030 - Fremtidens handelsvirksomheder

DI - Dansk Industri vil skabe en Vision2030 for fremtidens handels med anbefalinger til, hvordan I, danske handelsvirksomheder, kan forberede sig til fremtiden, samt hvilke handlinger man som handelsvirksomhed bør foretage allerede i dag for at være konkurrencedygtige i 2030.

Skal vi lykkes med at styrke danske handelsvirksomheders konkurrenceevne i 2030, så kræver det handling i dag! 

Verden forandrer sig hurtigere end nogensinde før - så hvordan forbereder du din virksomhed på at få succes i 2030?

Dét spørgsmål vil vi i Dansk Industri besvare med hjælp fra danske handelsvirksomheder i nyt projekt, der vil resultere i udviklingen af en Vision2030 for alle danske handelsvirksomheder.

Dansk Industri har med DI Handel i spidsen besluttet at samle handelsbranchen bag en Vision2030 for fremtidens handelsvirksomheder.

Vejen frem indebærer usikkerheder og udfordringer, men giver også muligheder. Derfor vil vi sammen skabe en Vision2030, der hjælper virksomheder med konkrete handlinger i dag, og som sikrer at danske virksomheder er konkurrencedygtige i 2030. Jacob Kjeldsen, Branchedirektør

Tre hurtige

Hvad er Vision2030?

Vision2030 - Fremtidens handelsvirksomhed er en vision, der skal hjælpe danske handelsvirksomheder med konkrete handlinger, de skal foretage idag for at være konkurrencedygtige i 2030.

Visionen indeholder en række anbefalinger til virksomhedsledere, som samtidig fungerer som oplæg til politikere og myndigheder, der skal bidrage til de bedst mulige rammevilkår - i Danmark og internationalt.

Vision2030 skabes med baggrund i Fremtidsbriefet og kortlægningen af de vigtigste megatrends, og nye forbrugermønstre samt på baggrund af to handelssummits, hvor udfordringer, muligheder og usikkerheder drøftes med med ledere fra  detail-, engros- og andre virksomheder.

Hvad er Fremtidsbriefet?

Med hjælp fra Instituttet for Fremtidsforskning (IFF), har Dansk Industri som de første nogensinde lavet et holistisk overblik over de vigtigste megatrends, og hvordan forbrugeradfærden og kunderejsen påvirkes af disse frem mod 2030.

Fremtidsbriefet kan ikke forudsige fremtiden, men det giver et holistisk overblik over de vigtigste megatrends, har til formål at skabe indsigt i de elementer, der forventes at påvirke fremtiden handel og forbrugeradfærd, samt have afgørende betydning for alle danske handelsvirksomheder frem mod 2030.

Hent overblikket og se et billede af, hvordan fremtidens tendenser og handelserhverv kan se ud - HENT FREMTIDSBRIEFET

 

Hvad sker der til de to handelssummits?

Dansk Industri samler virksomhedsledere fra nogle af Danmarks førende handelsvirksomheder og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits hhv. den 2. og 21. november 2023 i København og Billund. 

Sammen med handelsbranchen drøftes de udfordringer, muligheder og usikkerheder, som fremtiden og Fremtidsbriefet rejser. Til begge handelssumits sætter vi fokus på, hvordan vi styrker danske handelsvirksomheders konkurrenceevne frem mod 2030.

På de to handelssummits kan du møde talere fra Bang & Olufsen og BoConcept, der bl.a. vil dele deres tanker om fremtidens forbruger, ligesom du vil møde internationale talere fra Microsoft og Rituals, der vil gøre os klogere på brugen af generativ AI frem mod 2030.

Handelssummit 1 - Megatrends, forbrugere og kunderejsen
2. november i København, Nimb Brasserie

Hovedtemaet på første summit i København er megatrends og deres effekt på forbrugerne og den fremtidige kunderejse.

Handelssummit 2 - Organisering, ledelse og kompetencer
21. november i Billund, LEGO hotel

Andet summit i Billund stiller skarpt på krav til fremtidig organisering, ledelse og kompetencer i handelsvirksomheder.

LÆS MERE OM DE TO HANDELSSUMMITS HER

Vision2030 i tal

VÆR MED TIL AT FORME FREMTIDENS HANDEL

HANDELSSUMMITS

DI samler ledere og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits den 2. november i København og 21. november i Billund til en drøftelse af udfordringer, og muligheder, som fremtiden rejser.

Mød bl.a. talere fra Bang & Olufsen, BoConcept, Microsoft og Rituals, der vil gøre os klogere på omni-channel, kunderejser, AI og fremtidens forbrugere.

LÆS MERE OG TILMELD DIG HER

FUTURE BRIEF - Et overblik over megatrends

Sammen med Instituttet for Fremtidsforskning (IFF), har DI som de første nogensinde lavet et overblik over de vigtigste megatrends, og hvordan forbrugeradfærden og kunderejsen påvirkes af disse, samt hvordan disse bevægelser forventes at have af afgørende betydning for alle danske handelsvirksomheder frem mod 2030.
Hent overblikket og se, hvordan fremtidens handel kan se ud.

Bliv en del af fællesskabet

Registrerer dig her og bliv orienteret om fremtidens handel, nye services og værktøjer. Ved at registre dig, bliver du samtidig en del af fællesskabet og får mulighed for at bidrage, når vi sammen former fremtidens handel. 

Jacob Kjeldsen

Jacob Kjeldsen

Branchedirektør

Branchedirektør og chef for projektet "Fremtidens handelsvirksomhed"

Marie Asmussen

Marie Asmussen

Chefkonsulent

Tevin Lac

Tevin Lac

Fagleder, Direct to Consumer

Amalie Lykke Tranberg

Amalie Lykke Tranberg

Branchekoordinator

Praktisk ansvarlig og koordinator på projektet "Fremtidens handelsvirksomhed"