DI samler derfor ledere og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits, hvor vi drøfter de udfordringer, muligheder og usikkerheder, som fremtiden rejser.
Dansk Industri samler virksomhedsledere fra nogle af Danmarks førende handelsvirksomheder og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits hhv. den 2. og 21. november 2023 i København og Billund.
Sammen med handelsbranchen drøftes de udfordringer, muligheder og usikkerheder, som fremtiden og Fremtidsbriefet rejser. Til begge handelssummits sætter vi fokus på, hvordan vi styrker danske handelsvirksomheders konkurrenceevne frem mod 2030.
På de to handelssummits kan du møde talere fra Bang & Olufsen og Vertica, der bl.a. vil dele deres tanker om fremtidens forbruger, ligesom du vil møde internationale talere fra Microsoft og Rituals, der vil gøre os klogere på brugen af generativ AI frem mod 2030.
Se eller gense highligths fra Handelssummit i København d. 2. november 2023.
2. NOVEMEBER 2023 | NIMB BRASSERIE | KØBENHAVN: MEGATRENDS - FORBRUGERE -KUNDEREJSEN
På handelssummit 1 tager vi udgangspunkt i de 3 overordnede megatrends og deres forventede påvirkning på forbrugerne og kunderejsen. Der er således et fokus på de kommercielle strategier, som bliver nødvendige for at sikre konkurrenceevnen, når samfundet, forbrugeren og teknologisk udvikling påvirker kunderne og hele værdikæden.
v/ Meral Tervoert, Digital Data Driven Manager & Jessey de Graaf, Senior Manager Owned Channels, Rituals
21. NOVEMBER | HOTEL LEGOLAND | BILLUND: ORGANISERING - LEDELSE - KOMPETENCER
På handelsummit 2 samler vi op på input til de kommercielle strategier drøftet på første handelssummit, inden vi vender blikket mere ind i fremtidens organisationer. For som med al strategi, så er succes afhængig af adgang til og tiltrækning af de rigtige kompetencer og talent til at drive den nødvendige forandring. Desuden skal organisationen tilpasses til at kunne rumme ny teknologi og en ny generation af medarbejdere, der vil stille nye krav til deres arbejdsplads.
Sammen med Instituttet for Fremtidsforskning (IFF), har DI som de første nogensinde lavet et overblik over de vigtigste megatrends, og hvordan forbrugeradfærden og kunderejsen påvirkes af disse, samt hvordan disse bevægelser forventes at have af afgørende betydning for alle danske handelsvirksomheder frem mod 2030.
Hent overblikket og se, hvordan fremtidens handel kan se ud.
Registrerer dig her og bliv orienteret om fremtidens handel, nye services og værktøjer. Ved at registre dig, bliver du samtidig en del af fællesskabet og får mulighed for at bidrage, når vi sammen former fremtidens handel.