Handelssummits

DI samler derfor ledere og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits, hvor vi drøfter de udfordringer, muligheder og usikkerheder, som fremtiden rejser.

Dansk Industri samler virksomhedsledere fra nogle af Danmarks førende handelsvirksomheder og eksperter i handelsbranchen til to handelssummits  hhv. den 2. og 21. november 2023 i København og Billund. 

Sammen med handelsbranchen drøftes de udfordringer, muligheder og usikkerheder, som fremtiden og Fremtidsbriefet rejser. Til begge handelssummits sætter vi fokus på, hvordan vi styrker danske handelsvirksomheders konkurrenceevne frem mod 2030.

På de to handelssummits kan du møde talere fra  Bang & Olufsen og Vertica, der bl.a. vil dele deres tanker om fremtidens forbruger, ligesom du vil møde internationale talere fra  Microsoft  og  Rituals, der vil gøre os klogere på brugen af generativ AI frem mod 2030.

Se eller gense highligths fra Handelssummit i København d. 2. november 2023.

DI Handel afholdte Summit på Nimb den 2. nov. 2023. Se highlights fra dagen.

Raketfilm
  1. 1

    Handelssummit

    2. NOVEMEBER 2023 | NIMB BRASSERIE | KØBENHAVN: MEGATRENDS - FORBRUGERE -KUNDEREJSEN

    På handelssummit 1 tager vi udgangspunkt i de 3 overordnede megatrends og deres forventede påvirkning på forbrugerne og kunderejsen. Der er således et fokus på de kommercielle strategier, som bliver nødvendige for at sikre konkurrenceevnen, når samfundet, forbrugeren og teknologisk udvikling påvirker kunderne og hele værdikæden.

    PROGRAM

    • 10.00 VELKOMMEN

      v/ BRITTA K. STENHOLT, CEO, STARK DANMARK A/S OG BESTYRELSESLEDER, DI HANDEL

    • 10.05

      v/ Sofie Hvitved, Futurist, Senior Advisor & Head of Media & Bugge Holm Hansen, Senior Futurist & Head of Innovation and Technology, Copenhagen Institute for Future Studies

      FREMTIDSBRIEF

    • 10.35

      v/ Alejandro Mondragon, Industry Lead Retail and Consumer Goods, Microsoft Western Europe

      AI TRANSFORMATION IN TRADE & RETAIL

    • 11.05 PAUSE

    • 11.20

      v/ Malene Brinkland, Vice President, Group Strategy, Bang & Olufsen

      SAMTÆNKNING AF ALLE SALGSKANALER I KUNDEREJSEN

    • 11.50 FREMTIDENS HANDELSVIRKSOMHED – DEL 1

    • 12.05 FROKOST

    • 12.50 FREMTIDENS HANDELSVIRKSOMHED – DEL 2

    • 13.35 PAUSE

    • 13.50 PANELDEBAT

    • 14.15

      v/ Meral Tervoert, Digital Data Driven Manager & Jessey de Graaf, Senior Manager Owned Channels, Rituals

      SHIFTING FROM RETAILER TO A GLOBAL WELLBEING COMMUNITY, WITH THE POWER OF DATA

    • 14.45 TAK FOR I DAG

  2. 2

    Handelssummit

    21. NOVEMBER | HOTEL LEGOLAND | BILLUND: ORGANISERING - LEDELSE - KOMPETENCER

    På handelsummit 2 samler vi op på input til de kommercielle strategier drøftet på første handelssummit, inden vi vender blikket mere ind i fremtidens organisationer. For som med al strategi, så er succes afhængig af adgang til og tiltrækning af de rigtige kompetencer og talent til at drive den nødvendige forandring. Desuden skal organisationen tilpasses til at kunne rumme ny teknologi og en ny generation af medarbejdere, der vil stille nye krav til deres arbejdsplads.

    PROGRAM

    • 10.00 VELKOMMEN

      v/ Jacob Kjeldsen, Branchedirektør, DI Handel

    • 10.15

      v/ Sofie Hvitved, Futurist, Senior Advisor & Head of Media & Bugge Holm Hansen, Senior Futurist & Head of Innovation and Technology, Copenhagen Institute for Future Studies

      FREMTIDSBRIEF

    • 10.55

      v/ Anna Katrine Matthiesen, Partner, Strategi & Forretningsudvikling, Vertica

      GENERATION Z OG ALPHA

    • 11.25 PAUSE

    • 11.45 FREMTIDENS HANDELSVIRKSOMHED

      INTRO TIL BREAKOUT SESSION

    • 12.00 FREMTIDENS HANDELSVIRKSOMHED

      BREAKOUT SESSION

    • 12.45 FROKOST

    • 13.45 PANELDEBAT

    • 14.15

      v/ Fredrik Egeskov, Principal, Data & AI, Microsoft Denmark 

      EFFEKTIV BRUG AF AI OG DATA I FREMTIDENS HANDELSVIRKSOMHED

    • 14.45 OPSAMLING

    • 15.00 KAFFE & KAGE – TAK FOR I DAG

  1. Inspiration fra keynotes og cases, der arbejder aktivt med forskellige megatrends og kunderejsen

  2. Et blik ind i fremtiden og perspektiv på de mest centrale trends og drivkræfter, som vil påvirke din forretning markant

  3. Mulighed for at drøfte og få input på perspektiver på top tre udfordringer

  4. Perspektiv på, hvordan du kan udvikle din forretning i dag til at stå endnu stærkere i morgen

FUTURE BRIEF - Et overblik over megatrends

Sammen med Instituttet for Fremtidsforskning (IFF), har DI som de første nogensinde lavet et overblik over de vigtigste megatrends, og hvordan forbrugeradfærden og kunderejsen påvirkes af disse, samt hvordan disse bevægelser forventes at have af afgørende betydning for alle danske handelsvirksomheder frem mod 2030.
Hent overblikket og se, hvordan fremtidens handel kan se ud.

Bliv en del af fællesskabet

Registrerer dig her og bliv orienteret om fremtidens handel, nye services og værktøjer. Ved at registre dig, bliver du samtidig en del af fællesskabet og får mulighed for at bidrage, når vi sammen former fremtidens handel. 

Jacob Kjeldsen

Jacob Kjeldsen

Branchedirektør

Branchedirektør og chef for projektet "Fremtidens handelsvirksomhed"

Marie Asmussen

Marie Asmussen

Chefkonsulent

Tevin Lac

Tevin Lac

Fagleder, Direct to Consumer

Amalie Lykke Tranberg

Amalie Lykke Tranberg

Sekretær

Praktisk ansvarlig og koordinator på projektet "Fremtidens handelsvirksomhed"