Udbytte for din virksomhed
Uddannelsen kan skabe værdi i virksomheden på flere måder. Den klæder medarbejderen på til at se og gribe nye muligheder i et marked under stadig forandring. Deltagerne lærer at agere i forhold til ny kundeadfærd og nye salgsroller, og de får konkrete værktøjer, som de kan bruge i virksomheden med det samme.
Uddannelsen kan også bruges som et led i indsatsen for at tiltrække, udvikle og fastholde dygtige salgsprofiler. Forløbet er kompetence- givende, giver 60 ECTS point og løber over 3 år.
Med salgsrådgiveruddannelsen får virksomhedens salgsmedarbejdere:
- kompetence til at sælge professionelt både til private og erhverv.
- metoder til at analysere og forstå kundens behov, købsmotiver og -kriterier.
- indsigt i forskellige kundetyper, effektive kommunikationsværktøjer og forhandlingsteknikker.
- god forretningsforståelse og evne til at se salgspotentiale og muligheder i markedet.
- værktøjer til at arbejde med CRM, lead generering og risikostyring i salget.
- metoder til at udvikle og implementere salgs- og markedsføringsplanlægning.
- viden om økonomistyring, investering og finansiering
Uddannelsens opbygning
Uddannelsen tages sideløbende med jobbet. Forløbet består af 5 akademifag, et afgangsprojekt og brancherettede temadage, hvor vi sætter et aktuelt tema under lup.
For hvert akademifag vil der være 7 undervisningsdage, en brancherettet temadag samt eksamen.
Pris og økonomi
Prisen for hele forløbet er 49.900 kr. pr. deltager fordelt over 3 år. Prisen er inkl. forplejning.
Uddannelsesstart
Der er uddannelsesstart hvert år i januar måned. Kontakt DI Bilbranchen for yderligere information.
Bilbranchen er i disse år inde i en kraftig udvikling med nye kundevaner, nye teknologier og nye konkurrenter. Det øger samtidig kravene til medarbejdernes kompetencer, og det gælder ikke mindst inden for salg og rådgivning. Med den nye akademiuddannelse har branchen fået et stærkt uddannelsestilbud, der kan være med til at få flere unge til at vælge en karriere inden for salg og rådgivning i bilbranchen, og samtidig være med til at fastholde de dygtige medarbejdere, der ønsker at udvikle sig og blive endnu skarpere inden for deres felt Thomas Møller Sørensen, Branchedirektør