Online arrangement

Sådan kan du bruge arbejdsfordeling i din virksomhed

Kom til TMI-onlinemøde 9. december og bliv klogere på, hvordan du bedst beskæftiger medarbejderne i en tid med arbejdsmangel

Flere virksomheder i branchen er udfordret af ordremangel og deraf følgende arbejdsmangel. På den baggrund er der rigtig mange medlemmer af TMI, der lige nu spørger til arbejdsfordeling.

Hør om mulighederne for arbejdsfordeling på TMI’s online-møde den 9. december kl. 9.30-11.30.

Mødet holdes via Teams og du modtager link på dagen. På mødet vil chefkonsulent Jesper Timann Thomasen og chefkonsulent Charlotte Lennert-Petersen gå i dybden med alle relevante spørgsmål i forbindelse med etablering af arbejdsfordeling.

Hvad er arbejdsfordeling?

Arbejdsfordeling er et værktøj, som en virksomhed kan benytte, når den i en midlertidig periode med arbejdsmangel ikke kan beskæftige medarbejderne i fuldt omfang.

Ved en arbejdsfordeling nedsættes arbejdstiden, så medarbejderne deler det arbejde, der er på virksomheden, og i den resterende tid er medarbejderne ledige. Dermed undgår virksomheden opsigelser.

Medarbejderne modtager sædvanlig løn, når de arbejder, og de medarbejdere, der er medlem af en A-kasse, modtager supplerende dagpenge, når de er ledige.