DI Handel Analyser

E-handelspanel 2017

B2B e-handel rummer et kæmpe potentiale for danske virksomheder, men vi mangler indsigt for at kunne blive bedre og udnytte de uforløste potentiale. Vi har derfor stillet medlemmerne en række spørgsmål om B2B e-handel samt hvilke forventninger de har og hvilke gevinst de har opnået gennem B2B e-handel.

E-handelspanel DI Handel

Det er vores ambition, at udgive en status over B2B e-handel årligt med udgangspunkt i samme spørgeramme for at kunne følge udviklingen over tid.

Denne rapports resultater er dannet på baggrund af 124 besvarelser fra ledere af danske handelsvirksomheder, og blev gennemført i efterår 2017. Her er nogle keyfindings fra analysen:

  • Undersøgelsen her viser, at der i løbet af det seneste år er flere virksomheder, som har etableret en egentlig webshop – 9% af virksomheder med webshop har lanceret denne i løbet af 2017.
  • Omnichanel har mange e-handelsvirksomheder taget til sig. Således har over 1/3 salg på flere digitale kanaler, hvor salg via sociale medier og platforme som Amazon også er repræsenteret.
  • Digital eksport åbner op for flere eksportmarkeder end for traditionel eksport.
Relateret