Helpdesk for juridisk vejledning

Som medlem af DI Handel kan du få gratis juridisk vejledning inden for bl.a. e-handel og markedsføring.

Den juridiske vejledning omfatter telefonisk/e-mail support om følgende emner:

  • Markedsføringsret
  • E-handel
  • Forbrugerregler
  • Betalingstjenester
  • Immateriel ret

Eksempler på hvad du kan få vejledning om:

  • Hvilke lovkrav skal jeg være opmærksom på i forhold til markedsføring via e-mail?
  • Må jeg sende gratis produkter til en blogger?
  • Hvornår er markedsføring vildledende?
  • Hvilke informationskrav er der til min webshop?
  • Skal jeg anmelde min loyalitetsklub til Forbrugerombudsmanden?
  • Krænker min konkurrents navn mine varemærkerettigheder?
  • Kan jeg få ret til et domænenavn, der indeholder mit varemærke, men som er registreret af en anden?

Vi kan selvfølgelig også hjælpe med andre spørgsmål inden for ovenstående juridiske områder.

Hvad hvis min henvendelse ikke kan afklares via telefon eller e-mail?

Som medlem af DI Handel kan du få gratis juridisk vejledning, der omfatter first level telefonisk support om bl.a. markedsføringsret, e-handel, forbrugerlovgivning og meget andet.
I tilfælde af en henvendelse kræver nærmere afklaring af faktiske forhold (fx gennemgang af dokumenter eller videregående juridiske undersøgelser), kan vejledningen ikke finde sted som 1st level gratis support. I sådanne situationer kan rådgivningen ske mod betaling, og dette vil selvfølgelig blive tydeligt oplyst inden rådgivningen finder sted.

Kontakt os

Mere fart på digitalisering og e-eksport for SMV’er med nyt panel

E-HANDEL: Regeringen har nedsat rådgiverpanelet SMV:Board, der skal fremme digital omstilling og e-handel i små og mellemstore virksomheder. Det er glædeligt nyt, for der er brug for hjælp, særligt til e-eksport, siger branchedirektør Annette Falberg, DI Handel.

Læs mere