Arrangement

Kursus i SBA’s Servicenorm

Hold jer ajour på både nye og opdaterede vejledninger og skabeloner, som I bruger til at efterleve Servicenormen

Vi inviterer til kursus i Servicenormen med de opdateringer og forbedrede krav, der blev vedtaget på SBA’s generalforsamling i maj tidligere i år. På kurset bliver I også præsenteret for både nye og opdaterede vejledninger og skabeloner, som I kan bruge til at efterleve Servicenormen. Som medlemmer af SBA er det afgørende at være ajour med de seneste ændringer i Servicenormen, da den sikrer, at vi overholder de højeste standarder inden for vores branche.

Baggrund

Servicenormen stiller krav til SBA’s medlemmer inden for en række områder, herunder løn, arbejdsmiljø, kvalitet, personaleforhold og miljø. Den fungerer som et kvalitetsstempel for vores medlemmer og viser vores forpligtelse til at sikre ordentlige forhold for medarbejdere, kunder og miljøet.

Den nye version af Servicenormen

I 2023 har Servicenormen gennemgået en større revision med forbedrede krav. Dette inkluderer kontrol af overenskomstmæssig aflønning, overholdelse af miljø- og arbejdsmiljølovgivning, krav om arbejdstilladelser og sikkerhedsgodkendelser samt forpligtelse til at inddrage underleverandører i overholdelsen af Servicenormen. Desuden betyder valget af vores nye auditor, DNV, at Servicenormen nu bliver til en certificeringsordning.

Manglende overholdelse fører til eksklusion

Det er ikke muligt at være medlem af SBA, hvis man ikke overholder Servicenormen. Hvert år ekskluderer SBA medlemmer, der ikke overholder Servicenormen. Det viser, at ordningen er effektiv og sikrer ordentlige forhold for medarbejdere, kunder og miljø - og ordningen er med til at  opretholde et højt niveau af professionalisme i vores branche.

Foreløbigt program

  • Velkommen
  • De nye krav – Hvorfor er de ændret?
  • Gennemgang af vejledninger og skabeloner - Hvor er der hjælp at hente
  • Frokost
  • Sådan foregår et self-assessment
  • Sådan foregår et audit – og det skal du have klar
  • Pause
  • Workshop på tværs af virksomheder – Hør, hvordan dine branchekollegaer arbejder med Servicenormen
  • Afrunding og opsamling på dagen