Microsoft: Kunstig intelligens skaber muligheder for handelsbranchen

Microsoft udforsker potentialet af kunstig intelligens som et redskab til at generere betydelig værdi inden for detail- og handelssektoren. At omfavne de nuværende forandringer i handelssektoren er afgørende for at bevare konkurrenceevnen i fremtiden.

Microsoft går i spidsen for at udforske og udnytte potentialet ved kunstig intelligens. De går forrest ved ikke kun at implementere AI i deres egne processer - en form for at "tage sin egen medicin" - men også ved at understøtte og drive innovation i detail- og handelssektoren.

Med avancerede algoritmer og maskinlæringsteknikker kan store datamængder omdannes til værdifuld indsigt, der kan drive forretningsvækst og innovation.

Der er masser at tage af, og der er en masse steder man kan effektivisere Charlotte Falk Burmeister, Industry Lead for Retail og Professional Services i Microsoft Danmark

Kunstig intelligens er ikke bare en teknologi; det er et fundamentalt skift i, hvordan virksomheder opererer. Teknologien giver virksomheder de værktøjer, der kræves for at blive ved med at være konkurrencedygtige i et hurtigt skiftende marked. Fra personalisering af kundeoplevelser til optimering af forsyningskæder og lagerstyring, åbner AI op for nye muligheder for at skabe værdi og differentiere sig fra konkurrenterne.

Denne udvikling ser Burmeister ske globalt, og hun ser med spænding frem til, at Danmark omfavner disse fremskridt i samme skala. Optimalt ser vi ind i en fremtid, hvor danske virksomheder ikke bare følger med, men leder an i anvendelsen af kunstig intelligens for at forme en mere innovativ handelssektor.

Skrevet af:

Claramilla Strøbech Zepernick Simone S. Nielsen

Relateret indhold