Arrangement

Det Digitale Produktpas

Kom med til TechDIalogs tredje møde, der denne gang skal handle om det digitale produktpas, og hvorfor det er vigtigt for netop din virksomhed.

I en tid med stigende fokus på bæredygtighed, gennemsigtighed og ansvarlig brug af data, skaber det nye digitale produktpas fra EU mulighed for at ændre forbrugeradfærd samt måden vi genbruger og sorterer på.

TechDIalog stiller skarpt på initiativet fra EU, som er en del af en bredere indsats for at fremme en cirkulær økonomi og sikre, at produkter designes og produceres med tanke på deres fulde livscyklus.

Hvad er det digitale produktpas?
Det digitale produktpass (DPP) samler data om fysiske produkter, som skal bidrage til, at produkterne bliver mere bæredygtige, f.eks. reparationsvejledning eller materialesammensætning. Slutbrugere kan få adgang til passet, men det er især tiltænkt de forskellige led i værdikæden, der får bedre grundlag for at samarbejde – og for at gøre produkterne mere bæredygtige.

Men for mange virksomheder kan det betyde en ret stor omstilling - især i forhold til den digitale omstilling. Derfor stiller DI Digital skarpt på, hvad det digitale produktpas er for en størrelse og ikke mindst hvordan du som virksomhed kan forberede dig på det.

Dagens program

Morten Kristiansen

Morten Kristiansen

Fagleder, Telepolitik

Kirstine Finnemann Arendal

Kirstine Finnemann Arendal

Chefkonsulent

Ida Kia

Ida Kia

Studentermedarbejder

Maria Helena Birkman Smith

Maria Helena Birkman Smith

Konsulent