Arrangement

Salgskonferencen 2019: handelsRevolution

Kig med i DI Handels fremtidsprisme: Hvem vinder kundernes gunst?

Program
  • Moderator

    Liselotte Lyngsø, Futurist, Partner - Future Navigator

    Liselotte er en efterspurgt moderator og foredragsholder verden rundt. Hun arbejder derudover som konsulent, for flere store globale virksomheder som IDC, IKEA, Eidsiva, NNIT og Rambøll. Hun er vært i DR TV-serien Velkommen til fremtiden og dette efterår vil hun desuden undervise i at spotte og planlægge til fremtiden på University of Columbia.

  • 09:00

    Registrering og morgenmad

  • 09:30

    Annette Falberg, Branchedirektør, DI Handel

    Velkommen

  • 09:35

    Lars Bønløkke Lê, Kontorchef i Erhvervsstyrelsen

    SMV:Digital: Hjælp til digital omstilling og udvikling af e-handel

    SMV:Digital blev i 2018 lanceret som en del af regeringens Strategi for Danmarks digitale vækst. Initiativet har til formål af understøtte digital omstilling, e-salg og e-eksport i de danske små og mellemstore virksomheder. Hør om SMV:Digitals forskellige tilbud og ikke mindst om lanceringen af en ny pulje, hvorfra virksomheder kan ansøge om tilskud til indkøb af privat rådgivning om digital omstilling og udvikling af e-handel.

  • 09:45

    Martin Nyrop, Partner og Head of Deloitte Digital

    Et kig ind i fremtidens engrosmarked

    Martin Nyrop har omfattende erfaring med at lede store virksomheder igennem disruptive tendenser. Han vil tage os igennem internationale såvel som danske megatrends, som vil påvirke engrosmarkedet i 2025 og herefter.

  • 10:10

    Stefan Kloster Kinze, Head of New Business Models, Grundfos

    Digital transformation skaber nye forretningsmodeller

    Fra salg af pumper til levering af Water-as-a-Service: Udnyttelse af digitaliseringen, organisering af digital transformation og forberedelse til større skala.

  • 10:35

    Jørgen Balle Olesen, CEO, Saxo.com

    Q&A session: Boghandleren, der ikke frygter Amazon

    Jørgen er vokset op i en boghandlerfamilie, elsker at læse og tror på en lys fremtid for den trykte bog. Han har gjort Saxo til landets største online-boghandel. Men hvordan ser han på fremtiden for bogbranchen og for salget af bøger i Danmark? Hvordan vil ny teknologi som kunstig intelligens, robotter og ikke mindst den store online konkurrence fra udlandet påvirke e-handlen i Danmark.

  • 11:00

    Pause

  • 11:20

    Robert Mahr, VP - EMEA ALLIANCES & Central and Northern Europe Sales, Mirakl

    Why consider transforming your business to a platform model

    While the rise and success of marketplaces like Amazon and Alibaba raise the customer experience bar, B2B distributors are also faced with the threat of disintermediation with more and more manufacturers connecting directly with customers via eCommerce. B2B distributors are at an extremely important turning point: embrace the marketplace model and continue to give your customers the experience they expect from you, or face disintermediation and/or an inability to match what the big platforms offers.

    The land grab for B2B buyers is underway and the marketplace model is at the heart of it. First movers will take the most, second and third movers will get a smaller share, and the rest will be left fighting for the scraps.

  • 11:50

    Christian Egemose Agger. Head of Digital & Business Transformation, Satair

    Når digital transformation bliver starten på en revolution i en hel branche

    Hvordan transformeres en virksomhed med "Customer Experience" og en hel industri med en markedsplads? Hør hvordan Satair startede fra ingenting og skabte både helt nye digitale kundeoplevelser og startede med opbygningen af en markedsplads, der vil ændre en hel branche.

  • 12:20

    Frokost

  • 13:15

    Mini-workshops

    ### E-eksport via Online Markedspladser###
    Forstå økonomien i salg på Amazon og andre online markedspladser

    Hvordan finder jeg ud af om det økonomisk kan betale sig for min virksomhed at sælge på markedspladser som Amazon? Hvordan opsætter jeg en kalkule der beviser businesscasen? Deltag i denne workshop og find ud af hvordan I kan beregne den økonomiske bæredygtighed af Amazon som afsætningskanal.

    De grundlæggende elementer i økonomien med Amazon og andre online markedspladser v/Tor Christensen, Margin & Sons (20 min.)
    Sådan sammenligner vi økonomien ved salg via egen webshop og Amazon v/Thomas Lau Kristiansen, Echolac Nordic (20 min.)

    ### Morgendagens Salg###
    Tag jeres resultater til ´next level´ med Projekt Morgendagens Salg

    Er salg et medfødt talent? Er salg blevet mere komplekst, og hvad kræves der? Og, er salg gode nok til at vise salgets værdiskabelse? Selv om salg er en altafgørende del af enhver virksomhed, findes der ikke meget viden herom.
    Kom og hør om projekt Morgendagens Salg, der er det største af sin slags i Danmark. Projektets leverer ny viden og værktøjer til at styrke jeres salgsstrategier og -processer.

    ### Engroshandel 2025###
    Hvilke trends vil få størst indvirkning på handelsvirksomhedernes muligheder for at agere og skabe vækst på kort og mellemlangsigt? Skal værdikæderne redefineres, og hvordan kommer de til at se ud fremadrettet. Hvilke strategiske valg skal virksomheder tage for at blive klar til fremtiden? Alle spørgsmål vi forsøger at svare på i projektet Engroshandel 2025.

    Megatrends der former fremtidens engroshandel v/Morten Bo Rasmussen (20 min.)
    Kom og giv dit bud på, hvilke megatrends der vil få størst indflydelse på fremtidens engroshandel.

  • 14:00

    Pause

  • 14:20

    Anthony Long, Director, Global Campaign Management, Philip Morris International

    B2B x B2C = B2P

    The notions of B2C and B2B being different is very dated. This distinction used to matter because the two types of commerce happened in different channels. But it doesn’t anymore. If the distinction this capability provider makes is a purely internal one, then it’s even more curious to me because it runs counter to how people behave.

    The difference between the two channels is nothing more than a question of managing scale vs. volume. It’s valuable to know why treating these channels differently is truly a vestige of the past, and how we got here, so as a marketer you can address your unique commerce opportunities from the proper angle.

  • 14:50

    Rasmus Ankersen, Author & Chairman

    Pushing a successful organization to new heights

    For the past two years, Rasmus Ankersen has studied how successful companies can stay successful: How do you stay humble when the company cashes in record profits? How do you spot unvalued talent, which can develop your business? How do you provide people with the feeling that they are standing on a burning platform when there are no flames in sight? Or put it in another way: How do you create hunger in paradise?

    Over the past few years, Rasmus has been hired to share his research on high-performance cultures by global brands like LEGO, Google, Boston Consulting Group, IKEA, Google, Facebook, Hitachi, Roche, Ernst & Young and many more.

  • 15:35

    Networking

  • 15:45

    DI handel generalforsamling (kun for medlemmer)

Dette event er desværre afholdt. Du kan dog finde en masse andre spændende inspirationsseminarer, kurser og konferencer lige her: DI Handel events.

Revolution eller evolution?

Evolutionsteoriens fader Charles Darwin skrev i 1859 bogen ”Om Arternes Oprindelse ved naturlig Selektion”, hvor han beskriver evnen til at tilpasse sig omgivelserne gennem generationer, som den styrende parameter for overlevelse. Revolutioner er som regel voldelige og de varsler store omvæltninger af basisstrukturer i et samfund, som alle borgere og virksomheder skal tilpasse sig til i et ekstremt højt tempo. Hvis hastighed er den definerende faktor, må konklusionen være, at vi står midt i en handelsrevolution.

Handelsvirksomhedernes ”habitat” er under kraftig forandring i disse år og deres evne til at tilpasse sig bliver testet som aldrig før, og selv verdens største internethandel har set skriften på væggen:

"Amazon er ikke for stor til at fejle. Faktisk forudser jeg, at Amazon en dag vil fejle. Amazon vil gå bankerot," sagde Jeff Bezos for nylig til et møde ifølge Forbes Magazine

Alle har udfordringer, nogen brancher mere end andre. På Salgskonference 2019 vil vi stille skarpt på nogle af de største udfordringer for handelsvirksomhederne i Danmark og give bud på hvad de skal gøre for holde sig i topform, så de kan vinde kunderne gunst i fremtiden og ultimativt sikre deres overlevelse.

Du skal komme til Salgskonference 2019, hvis du vil høre om hvordan du som virksomhed kan forblive konkurrencedygtig og få tips til hvordan du skal tilpasse dig en ny virkelighed. Kigger vi igennem DI Handels fremtidsprisme, ser vi 4 store områder som katalysatorer for handel(r)evolutionen,

  1. Nye forretningsmodeller
  2. Digitalisering og ny teknologi
  3. Globalisering eller lokalisering
  4. Online markedspladser og e-handel

Virksomheder bliver tvunget til at forholde sig til, hvordan de skal agere i en ny virkelighed, hvor deres kunder for mere information, flere valg, flere digitale services, hurtigere levering og lavere priser. En ting er sikkert, hvis du som leder ikke er klar til at kigge kritisk på din forretning og forholde dig til, for eksempel om jeres placering i værdikæden giver mening for dine kunder eller om yderligere digitalisering kan give jer en konkurrencefordel, så står I stille - og vil være i fare for at bukke under for konkurrencen.

Du bør deltage på Salgskonference 2019, hvis du er:

  • C-level leder
  • Manager med beslutningsansvar
  • Har ansvar for salg, kundeservice, marketing og e-handel

Kom til Salgskonference 2019 og bliv en af vinderne i handelsRevolutionen.

Programmet er med forbehold for ændringer.

I pauserne kan du møde følgende spændende udstillere:

Susanne Praefke Svendsen

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3855
  • Mobil +45 4128 5561
  • E-mail sps@di.dk

Kim Bruno-Lindby

Faglig ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3766
  • Mobil +45 4111 0111
  • E-mail kibl@di.dk