Webinar

Tag ejerskab på den digitale produktoplevelse

Oplev et spændende webinar med en case fra Oticon, som allerede er godt i gang med udrulning af PIM og få inspiration fra eksperter til både business case og skabelse af resultater med PIM.

digitale ko

PIM er både en teknisk platform og en forretningsdisciplin, som i praksis skal hente en masse data om produktet fra forskellige systemer, lokale regneark eller i hovedet på marketing og gøre produkter klar til digital marketing og salg i en sammenhængende og effektiv arbejdsgang.

Product Information Management (PIM) er i stigende grad kommet på agendaen hos danske virksomheder. Stadig flere digitale kanaler og hårdere konkurrence fra nye spillere stiller krav til kundeoplevelsen. Relevant information om produkternes egenskaber og kvaliteter skal kunne findes effektivt og guide kunden på tværs af mange touch points. Webinaret deler konkrete bud på hvordan virksomheden kan drage fordel af PIM til styring af den digitale produktoplevelse.

Webinaret er et samarbejde mellem Dansk Industri og Immeo.

Hvem henvender seminaret sig til:

Webinaret henvender sig til beslutningstagere og ansvarlige for online salg indenfor product marketing, Business Development og digital/IT.

Det får du med fra dagen:

  • Inspiration og en case Oticon, som har taget ejerskab over den digitale produktoplevelse med PIM
  • Få gode råd til implementering og anvendelse af PIM

Tilmelding:

Tilmelding sker i tilmeldingsboksen. Det er gratis at deltage.

Program

  • 09:00

    DI Handel

    Velkommen

    Kort introduktion til webinar og PIM

  • 09:10

    Troels Christensen, Product Owner PIM, Oticon   

    Erfaringer med PIM fra Oticon

    Hos Oticon har PIM skabt sammenhæng mellem komplekse produkter og en god kundeoplevelse. PIM giver effektive arbejdsgange i Marketing og Online salg, hvor relevante og kundenære budskaber om produkterne, bliver bredt ud til flere kanaler og brands i Demant koncernen. Indlægget giver konkrete eksempler på hvordan PIM kan skabe sammenhæng på tværs af kanaler og målgrupper.

  • 09:35

    Simon Aisen, Partner, Immeo PS

    Hvorfor er PIM vigtigt for virksomheden

    Immeo har erfaring som rådgiver og teknisk partner på etableringen af PIM i førende daske virksomheder fra lokale webshops til globale udrulninger. I alle tilfælde gælder principperne om fokus på forretningen, nedbrydning af kompleksitet og målbare resultater. Indlægget giver indblik i konkrete erfaring og input til planlægning, udrulning og optimering af PIM.

  • 09:50

    Afrunding og spørgsmål

Susanne Praefke Svendsen

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3855
  • Mobil +45 4128 5561
  • E-mail sps@di.dk

Ulla Scherfig Gilberg

Fagligt ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3917
  • Mobil +45 2949 4430
  • E-mail usg@di.dk