Arrangement

Tag ejerskab på den digitale produktoplevelse

Product Information Management (PIM) er i stigende grad kommet på agendaen hos danske virksomheder. Stadig flere digitale kanaler og hårdere konkurrence fra nye spillere stiller krav til kundeoplevelsen, hvor relevant information om produkternes egenskaber og kvaliteter kan findes effektivt og guide kunden på tværs af mange touch points.

digitale ko

PIM er både en teknisk platform og en forretningsdisciplin, som i praksis skal hente en masse data om produktet fra forskellige systemer, lokale regneark eller i hovedet på marketing og gøre produkter klar til digital marketing og salg i en sammenhængende og effektiv arbejdsgang.

Oplev en spændende formiddag med cases fra både Oticon og Rockwool, som allerede er godt i gang med udrulning af PIM og få inspiration fra eksperter til både business case og skabelse af resultater med PIM. 

Arrangementet er et samarbejde mellem Dansk Industri og Immeo.

Hvem henvender seminaret sig til:

Seminaret henvender sig til beslutningstagere og ansvarlige for online salg indenfor product marketing, Business Development og digital/IT.

Det får du med fra dagen:

  • Inspiration og cases Oticon og Rockwool, som har taget ejerskab over den digitale produktoplevelse med PIM
  • Få gode råd til implementering og anvendelse af PIM
  • Mød eksperterne og netværk med andre, der står med de samme udfordringer

Tilmelding:

Tilmelding sker i tilmeldingsboksen. Det er gratis at deltage, men der er begrænset antal pladser, så skynd dig at sikre dig en plads.

Program
  • 08:30

    Morgenmad og registrering

  • 09:00

    Branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel

    Velkommen

    Sidsel byder velkommen og introducerer dagens tema om Product Information Management (PIM).

  • 09:15

    Jacob Lego Boye, Lego Boye Consulting

    Hvorfor er PIM vigtig for danske virksomheder

    Mange virksomheder har de seneste år fået fokus på PIM. Indlægget vil give et indblik i hvilke forretningsmæssige mål, udfordringer og krav, som er afgørende for valg og opstart af et PIM projekt.

  • 09:45

    Janine John Møller, Group Partner, Product Information Management, Rockwool 

    Rockwool: Rejsen mod et "Single Source Of Truth"

    Rockwool befinder sig midt i en digital transformation. PIM er blevet central i denne rejse, som samlingspunkt for en digital produktoplevelse, hvor brand, kvalitet og egenskaber kan beriges og lokaliseres på tværs lande, til brug i forskellige kundevendte kanaler

    Indlægget giver et indblik i udfordringer og erfaringer med implementering af PIM i en global organisation.

  • 10:15

    Pause

  • 10:30

    Ulrik Rindal, Manager, Shared Marketing Support & Troels Christensen, Product Owner PIM, Oticon   

    Oticon: Fokus på kundeoplevelsen, selvom kompleksiteten er høj

    Hos Oticon har PIM skabt sammenhæng mellem komplekse produkter og en god kundeoplevelse. PIM giver effektive arbejdsgange i Marketing og Online salg, hvor relevante og kundenære budskaber om produkterne, bliver bredt ud til flere kanaler og brands i Demant koncernen. Indlægget giver konkrete eksempler på hvordan PIM kan skabe sammenhæng på tværs af kanaler og målgrupper.

  • 11:00

    Sivert Bertelsen, Manager & Simon Aisen, Partner, Immeo PS

    Skab værdi med PIM - en guide til resultater

    Immeo har erfaring med implementeringer af PIM til både lokale webshops og globale udrulninger af en nye digitale kanaler. I alle tilfælde gælder samme principper om fokus på forretningen, nedbrydning af kompleksitet og målbare resultater.

    Indlægget giver konkrete anbefalinger til realisering af det strategiske potentiale i PIM.

  • 11:30

    Paneldebat og afrunding

    Mød eksperterne i en kort paneldebat, og få svar på de spørgsmål som afdækker dine udfordringer med styring af produktinformation.

  • 12:00

    Frokost og netværk

Susanne Praefke Svendsen

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3855
  • Mobil +45 4128 5561
  • E-mail sps@di.dk

Ulla Scherfig Gilberg

Faglig ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3917
  • Mobil +45 2949 4430
  • E-mail usg@di.dk