Netværk

E-business netværk

Netværket er for dig, der ønsker at komme i gang med eller arbejde videre med e-handel og andre digitaliseringsprojekter. Netværket er et ideelt forum for videndeling, og er samtidig stedet, hvor du får indsigt i de nyeste tendenser på e-business-området.

Møderne består af en kombination af ekspertoplæg og dialog mellem deltagerne. Der er fokus på at deltagerne udveksler erfaring og inspirerer hinanden til at udvikle bedre e-handels og e-business tiltag med afsæt i de erfaringer, de hver især har gjort sig. Inspirationen sker på tværs af brancher, og giver derved deltagerne indsigt i helt nye måder at lave løsninger på, som kan hjælpe til differentiering i forhold til konkurrenter.

Målgruppe

Netværksgruppen henvender sig til direktører, e-handelsansvarlige, marketingchefer og andre ledende medarbejdere med ansvar for e-handel og e-business.

Netværket består bl.a. af medlemmer fra:

Emner og temaer

Vi beskæftiger os med emner relateret til e-handel og andre digitaliseringsprojekter. Emnerne fastsættes af DI Handel i samspil med dig, som deltager. Vi arbejder på at sikre, at du holdes ajour med nyeste tendenser på området, og samtidig kan tage konkret implementerbar viden med hjem efter møderne.

  • Artificial Intelligence, Virtual Reality og andre digitale muligheder
  • Digital strategi  - forankring i hele organisationen
  • Omnichannel: Kunden får samme oplevelse, uanset hvor de møder din virksomhed
  • Systemer og integration  - herunder valg af rette leverandør og system
  • Product Information Management systems
  • Kundedata/dataanvendelse til at skabe højere kundeloyalitet
  • Online Markedsføring, herunder søgemaskineoptimering og google adwords
  • Social media strategi og brug af Linkedin, facebook osv.
  • Håndtering/løsningsforslag til kanalkonflikter
  • Egen e-commerce løsning vs. platform (Alibaba/Amazon)
  • Lovgivning: E-handelsloven, markedsføringsloven mv.

Det er dog op til gruppen at fastlægge emner og indhold til de enkelte møder.

Netværk på tværs

Netværk i DI Handel har traditionelt været opdelt efter vores fire fagområder, men i 2019 har vi tænkt ”ud af boksen” og har udviklet et nyt koncept. Det er et nyt koncept, der ikke er set før - hverken i Dansk Industri eller i Danmark. Man er stadig tilknyttet sit oprindelige netværk, men i det nye koncept mødes vi alle sammen om formiddagen på tværs af fagområder til et aktuelt og spændende fælles indlæg, der er relevant for alle. Om eftermiddagen splitter vi op og går hver til sit inden for de fire fagområder.

Kvalitet på tværs og i dybden

Bag konceptet ligger tanken om, at vi i bund og grund er stærkere og opnår de bedste resultater, når vi møder, forstår og udveksler erfaringer med vores kollegaer fra de andre fagområder samtidig med, at vi dygtiggør os inden for vores egne. Det styrker både samarbejde og individuel udvikling.

Næste netværksmøde

Næste netværksmøde er den 29. august 2019 i Aarhus og temaet er sociale medier. Du kan læse mere lige her: Fælles netværksmøde: Sociale medier

I disse år går udviklingen meget hurtigt i retning af, at samhandel, vidensdeling og kommunikation bliver digitaliseret. Dels fordi kunderne ønsker og forventer det, og dels fordi e-business og e-handel i allerhøjeste grad øger produktiviteten hos både sælger og køber. Derfor er det vigtigt, at DI Handels medlemmer deler viden og udvikler hinanden. Kim Øxenholt, Marketing og e-handelsdirektør, Lemvigh-Müller A/S

Fælles Netværksmøder

    • 10.00-14.30 Stærk leder i den digitale tidsalder

    • 09.15 Registrering og morgenbrød

      Øvelse ved ankomst: Find person med anden farve på reverskort og tal om den teknologi der er har størst betydning for din virksomhed lige nu

    • 10.00 Velkommen til Netværksdagen

      v. branchedirektør Annette Falberg, DI Handel og logistik- og e-commerce chef Stine Sander, PostNord

    • 10.10 Post Nord om e-handel og egen digitalisering

      v. E-handels- og marketingchef Stine Sander

    • 10.40 Digitalisering af handelsvirksomheder

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 11.10 Kaffepause

    • 11.30 Digitale benspænd – korte oplæg og gruppedrøftelser om - IOT, Kunstig Intelligens og Servicebots

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 12.30 Frokost

    • 13.15 Faglige spor - markedsføring, kundeservice, E-commerce og salg. (Kaffe og kage vil blive serveret på sporene)

    • 15.30 Tak for i dag på sporene

      v/ DI Handel

    • 09:30 Registrering og morgenmad

    • 10:00 Velkommen – og sidste nyt fra DI Handel

      DI Handel

    • 10:10 De sociale medier – fakta og trends for B2B

      Hvad er de hotteste emner inden for brug af sociale medier i B2B forretningen? Hvordan er det muligt at få alle fagområder til at spille sammen, så kunden mod-tager samme budskab på tværs af alle kanaler? Customer Strategist Wiebke Leffers, Falcon.io (oplægget er på engelsk)

    • 11:00 Sparring i netværksgrupper

      Hvordan kan du udnytte tendenserne i praksis inden for netop dit fagområde?

    • 12:00 Frokost

    • 12:45 Brug af sociale medier hos Mærsk

      Hvordan anvender Mærsk sociale medier professionelt til at styrke virksomhedens brand? Hvordan skabes virkningsfuldt indhold i ord og billeder? Head of Coporate Social Media Alex McNab-Lundbäck, A.P. Møller - Mærsk A/S (oplægget er på engelsk)

    • 13:45 Pause

    • 14:00 Sparring i netværksgrupper

      Vi lærer af hinanden – hvad er praksis hos jer?

    • 15:00 Tak for i dag og på gensyn

    • 10.00-14.30 Kundefokus

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent

Netværksansvarlig

  • Direkte +45 3377 3766
  • Mobil +45 4111 0111
  • E-mail kibl@di.dk