Arrangement

Nytårskur 2023

Det er svært at spå – især om fremtiden – men meget tyder på at økonomien er på vej ned i et lavere gear. I så fald vil erhvervslivet opleve udfordringer, som naturligt medfølger en lavere aktivitet i samfundet. Vi giver et bud på nogle af de vigtigste pejlemærker, som I virksomheder skal fokusere på i 2023, for at styre forretningen sikkert igennem tidens udfordrende tider.

Tirsdag den 10. januar inviteres du til DI Handels nytårskur 2023. Dagen byder på netværk med andre medlemmer og inspirerende oplæg, hvor vi tager et kig i krystalkuglen og giver et bud på nogle af de vigtigste pejlemærker, som I virksomheder skal fokusere på i 2023, for at styre forretningen sikkert igennem tidens udfordrende tider.

Det er svært at spå – især om fremtiden – men meget tyder på at økonomien er på vej ned i et lavere gear. I så fald vil erhvervslivet opleve udfordringer, som naturligt medfølger en lavere aktivitet i samfundet.

Som virksomhedsledere skal I kunne tilpasse strategien og sætte realistiske målsætninger, som giver mening for organisationen, uanset hvilke markedsforhold der gør sig gældende. Således I sikrer jer, at jeres virksomhed hele tiden flytter sig og tilpasses forretningen bedst muligt – det vi på virksomhedsledersprog kalder ”rettidig omhu”.

Tidens uforudsigelighed

Kriserne har ramt os i lind strøm de sidste par år: COVID-19, forsyningsproblemer, krigen i Ukraine, stigende renter, inflation og nu energikrise. Med alle disse udfordringer kan disciplinen ”rettidig omhu” være meget svær at mestre og sammenholdt med langsigtede trends som digitalisering og bæredygtighed, er der rigeligt på ”tallerkenen” som I skal forholde jer til ude i virksomheden.

Derfor vil vi på årets nytårskur tage et kig i krystalkuglen og give et bud på nogle af de vigtigste pejlemærker, som virksomhederne skal fokusere på i 2023, for at styre forretningen sikkert igennem de udfordrende tider.

Program

  • 14.30

    Registrering

  • 15.00

    v/ DI Handel

    Velkommen

  • 15.10

    v/ Jacob Kjeldsen, Branchedirektør, DI Handel

    Temperaturmåling på dansk økonomi

  • 15.25

    v/ Benny Carlsen, SVP Global Sales & Marketing, Viking Life-Saving Equipment & Thomas Ritter, Professor, Copenhagen Business School

    Udnyttelse af kundedata er vejen til en bedre forretning

    Viking er en virksomhed, der laver forskelligt overlevelsesudstyr til skibe og off-s horeindustrien. Viking blev grundlagt i 1960af blandt andre Tage Sørensen og har hovedkvarter i Sædding i Esbjerg. Virksomheden har 9 produktionsfaciliteter og beskæftiger 2.800+ mennesker over hele verden. Hør Benny fortælle om hvordan brug af data har gjort en væsentlig forskel for deres salg og servicering af kunderne.

  • 16.10

    Bobler og kransekage

    Pause

  • 16.40

    v/ Anders Wernblad, certificeret IT-advokat, NJORD Advokatpartnerselskab

    Alle virksomheder kan blive ramt af Cyberangreb – bliv klar til kamp, hvis uheldet rammer?

    Cybersikkerhed er ikke kun et spørgsmål om firewalls, kryptering og antivirussoftware. Det drejer sig mindst lige så meget om at have styr på sine IT-leverandører og interne forhold, så man altid er klar. Cybersikkerhed handler i det hele taget om at håndtere risici og begrænse evt. skader, og mulighederne for det vil Anders fortælle mere om.

  • 17.00

    v/ Anna Katrine Matthiesen, Partner, Vertica

    Ecommercetrends du ikke må overse i 2023

    Ecommerce udvikler sig som aldrig før, men samtidig står vi i en tid med mange ubekendte faktorer, der kan påvirke dit salg og din forretning. Derfor er det vigtigere end nogensinde før, at vi tør ruste forretningen til en verden i forandring og til forbrugerne, som de ser ud i dag. Men hvilke trends er relevante for dig og din forretning, og hvilke må du for alt i verden ikke overse i 2023? Det dykker vi ned i, i dette oplæg.

  • 17.30

    v/ Christina Grotkjær Nielsen, Head of Transformation & Regenerative Business, Step

    Vil kunderne betale for bæredygtige produkter?

    Vi er måske ikke helt så unikke, som vi går og tror. Faktisk er det relativt simpelt at putte folk i bokse ud fra vaner og mønstre. Også når det kommer til bæredygtighed. Kommunikationskollektivet STEP laver årligt en bæredygtighedsanalyse blandt danske forbrugere og deler på den baggrund ud af tankevækkende indsigter. Hvordan kan denne viden bruges, når vi gerne vil nå forbrugerne med bæredygtige produkter og løsninger? Og hvordan har Ukraine-krisen og de efterfølgende prisstigninger påvirket den bæredygtige forbrugeradfærd?

  • 18.00

    Mad og netværk

  • 19.30

    Tak for i dag