Arrangement

Online markedspladser som salgskanal

Er din virksomhed klar til at udnytte online markedspladser til salg hjemme og i udlandet? Mød markedspladserne, der giver dig konkrete råd til hvordan du kommer i gang, men også hvordan du kan optimere dit salg. Derudover vil eksperter diskutere og eksemplificere, hvordan din virksomhed kan få succes med salg på markedspladser i samspil med andre salgskanaler.

Interessen for online markedspladser er høj, men kendskabet er desværre stadig lavt. Der findes helt sikkert en markedsplads derude, der er relevant for din virksomhed, om du sælger aluminiums stænger eller vingummibamser, om det er BtB eller BtC eller om det er for at ramme kunder i udlandet eller tættere på ens hjemmemarked. På denne konference har vi inviteret nogle af de store aktører, der viser muligheder på nogle af de største markeder: Asien, USA & EU

I de senere år er digitale markedspladser blevet en del af vores hverdag, uanset om du er kunde eller sælger til BtB eller BtC. USA og Kina er gået forrest i denne udvikling, men platformsøkonomien har i stigende grad vundet indpas i Tyskland og Europa. I Tyskland fylder Amazon meget, men det er ikke hele historien, f.eks. er der identificeret mere end 160 BtB markedspladser. Derfor er det ikke overraskende, at mange tyske virksomheder – fra nystartede virksomheder til SMV'er og internationale virksomheder – i stigende grad har markedspladser i deres portefølje, både til afsætning og indkøb. Og danske virksomheder kommer til at følge efter.

Dit udbytte:

Du vil få indblik ind i de nye handels -og magtstrukturer digitaliseringen fører med sig i handelslandskabet og hvordan brug af digitale markedspladser i jeres forretning kan give jer en fordel.

  • Introduktion til markedspladsens digitale økosystem
  • Fordele og ulemper ved at sælge på markedspladser
  • Hvilken konkurrence vil mine produkter møde
  • Kanalstrategi – samspil mellem markedspladser og eksisterende salgskanaler
  • Hvilke markedsplads koncepter vinder i fremtiden
  • Præsentation af Alibaba.com og andre markedspladser
  • Hvilken markedspladsstrategi vinder

Målgruppe

Denne konference er målrettet danske virksomheder, der sælger eller ønsker at sælge på markedspladser.

Programmet er med forbehld for ændringer.

 

Program

  • 08.30

    Ankomst, registrering og kaffe

  • 09.00

    v/ DI Handel og Erhvervshus Midtjylland

    Velkommen

    Hvorfor denne konference? Hvor meget fylder online markedspladser i e-handel?

  • 09.15

    v/ Claes Justesen, senior manager og Alexander Nathan, Partner Strategy & Business Design, Deloitte

    The winning marketplace strategy

    Hvordan kan I som forretning udnytte markedspladser og indarbejde dem i jeres kunde og kanalmiks? Hør Claes og Alexander fortælle om forskellige strategier og tilgange, man som forretning kan overveje i forhold til markedspladser - både i forhold til at sælge på en markedsplads, men også hvordan markedspladskonceptet kan anvendes til skalere egen web shop.

  • 09.45

    v/ Morten Gunner Hansen, Head of BtC, F&H Group A/S

    Sådan bruger vi markedspladser

    Er du nysgerrig på, hvordan en virksomhed kan transformere sin salgsstrategi ved at indføre markedspladser som Amazon i sit salgskanal-mix? Hør Morten fortælle F&H's rejse ind på verdens største online markedsplads Amazon og senere andre markedspladser. Få inspiration, praktiske råd og ægte erfaringer, der vil ruste dig til at navigere i online markedspladsers komplekse verden.

  • 10.15

    Pause

  • 10.40

    v/ Jack Peters, Business Developement Director, Alibaba Group

    Unlock the global B2B e-commerce opportunity with Alibaba.com

    Alibaba.com is the leading platform for global B2B e-commerce, enabling Danish SMEs to reach and match with more than 40 million active buyers in over 200 countries and regions - with the US, Europe (UK, Italy, France, Germany), India, Brazil and Australia among the top 15 buyer markets. The marketplace sees strong international demand across a broad range of categories, with roughly 340,000 inquiries submitted every day on the platform.

  • 11.05

    v/ Andreas Baller, Head of Marketplace Sweden, Amazon

    Reach millions of customer and business with Amazon

  • 11.30

    v/ Martin Meller, Former Head of Product Management at Amazon

    Go Big or Go Home

    Martin har arbejdet for Amazon i 7 år i forskellige positioner. Hør Martin fortælle hvad det kræver af danske virksomheder for at få succes på internationale e-commerce markedspladser. Hvilke hyppige fejl begår danske virksomheder, når de beslutter sig for at starte med at sælge på internationale markedspladser og hvad kendetegner de succesfulde strategier?

  • 11.55

    v/ Peter Ekmann, Afdelingschef, Erhvervshus Midtjylland

    Få hjælp til at komme i gang med jeres rejse i at bruge markedspladser

  • 12.05

    Frokost

  • 12.50

    v/ Søren Kipling, CEO, be-ahead

    Playbook til succes på Amazon

    I den moderne e-handels tidsalder er Amazon ikke bare en markedsplads - det er en gigantisk arena, hvor brands kæmper for synlighed, salg og loyalitet fra et globalt publikum. Med millioner af produkter og sælgere på platformen, hvordan sikrer man så, at ens brand ikke kun overlever, men trives? Hør Søren udfolde en sin playbook og give bud på de konkrete handlinger, der kan give dig som sælger succes på Amazon.

  • 13.10

    v/ Kirsten Lei, Global Segment Manager, Abena A/S

    Strategiske overvejelser og organisatorisk implementering for salg via online markedspladser

    Efter længere tids tilløb er Abena for alvor kommet i gang med at sælge via markedspladser. Det har ikke været let og mange i organisationen har været involveret. Hør Kirsten fortælle om hvordan de er gået fra strategi til handling. Hvilke produkter valgte de at sælge via markedspladser og hvordan integreres salget via markedspladser med deres eksisterende salgskanaler?

  • 13.30

    v/ Jan Rönn Piper, CEO, Valuezon

    Amazon deler meget data med deres sælgere, se hvordan disse kan anvendes

    Amazon stiller et væld af data til rådighed for sælgerne, så de kan optimere deres salgsstrategi. Det omfatter købernes demografi, købsvaner og produktpræferencer. Sælgere kan få adgang til detaljerede salgsanalyser, kundeanmeldelser og returrater. Disse data giver sælgerne mulighed for at skræddersy deres tilbud, forbedre kundetilfredsheden og øge deres samlede salgsresultater på platformen. Valuezon giver et indblik i disse data og eksempler på, hvordan de omsættes til handlinger.

  • 13.50

    v/ Christina Holck, Marketplace Specialist, The Army Painter

    8 års erfaring med salg via Amazon – hvad har vi lært?

    The Army Painter producerer og sælger hobbymaling og -tilbehør til miniaturefigurer. De har været på markedet siden 2007 og har i dag op imod 100 ansatte. De startede med at sælge deres produkter via egen hjemmeside og via distributører. I 2015 begyndte de at sælge via Amazon, og det har været med stor succes. Hør Christina fortælle, hvordan Amazon er blevet deres største salgskanal og få hendes bud på hvordan fremtiden ser ud. Hvordan vil salget udvikle sig på Amazon i forhold til deres eget online salg?

  • 14.10

    Pause

  • 14.30

    v/ Cecilia Mårtensson Vesløv, Advokat, advores

    10 ting du skal huske inden du starter med sælge på markedspladser

    Med den voksende efterspørgsel fra forbrugerne og virksomheder efter bekvemmelighed og mangfoldighed, er markedspladser blevet en favoritdestination for indkøb. Men før din virksomhed begynder at sælge via disse salgskanaler, er der nogle afgørende ting, du skal være opmærksom på. I dette oplæg vil Cecilia gå i dybden med de 10 mest essentielle trin, du skal tage hensyn til for at sikre en smidig og komfortabel start uden overraskelser.

  • 14.55

    v/ Lars Mansfeld-Giese, CEO, Realcoffee

    Case: Sådan erobrede vi verden med markedspladser i Europa, USA og Asien

    Lars vil i sit indlæg fortælle om Realcoffees fascinerende væksthistorie og dele ud af sine egne erfaringer, men også efterlade dig med praktiske værktøjer og råd, du kan bruge i din egen internationale ekspansion via markedspladser.

  • 15.20

    v/ Mette Louise Schmidt & Helle Lyngberg, Commercial Advisor - Digital Sales, The Trade Council

    Digitale markedspladser og Tyskland: Forhold dig til Amazon, men glem ikke underskoven!

    I Tyskland har man har skabt en stærk infrastruktur for at bestille online. Mens Amazon fylder og er blevet first point of search for mange forbrugere, skal man som virksomhed se på det store billede af platforme og markedspladser, som sektorspecialiserer sig og rammer deres repræsentative skarer af loyale kunder. Mette Louise Schmidt giver et overblik over det tyske økosystem og ser frem til jeres spørgsmål vedrørende succes på det tyske e-handels-marked.

  • 16.00

    Tak for i dag!