Online markedspladser som salgskanal
Er din virksomhed klar til at udnytte online markedspladser til salg hjemme og i udlandet? Mød markedspladserne, der giver dig konkrete råd til hvordan du kommer i gang, men også hvordan du kan optimere dit salg. Derudover vil eksperter diskutere og eksemplificere, hvordan din virksomhed kan få succes med salg på markedspladser i samspil med andre salgskanaler.

Interessen for online markedspladser er høj, men kendskabet er desværre stadig lavt. Der findes helt sikkert en markedsplads derude, der er relevant for din virksomhed, om du sælger aluminiums stænger eller vingummibamser, om det er BtB eller BtC eller om det er for at ramme kunder i udlandet eller tættere på ens hjemmemarked. På denne konference har vi inviteret nogle af de store aktører, der viser muligheder på nogle af de største markeder: Asien, USA & EU
I de senere år er digitale markedspladser blevet en del af vores hverdag, uanset om du er kunde eller sælger til BtB eller BtC. USA og Kina er gået forrest i denne udvikling, men platformsøkonomien har i stigende grad vundet indpas i Tyskland og Europa. I Tyskland fylder Amazon meget, men det er ikke hele historien, f.eks. er der identificeret mere end 160 BtB markedspladser. Derfor er det ikke overraskende, at mange tyske virksomheder – fra nystartede virksomheder til SMV'er og internationale virksomheder – i stigende grad har markedspladser i deres portefølje, både til afsætning og indkøb. Og danske virksomheder kommer til at følge efter.
Dit udbytte:
Du vil få indblik ind i de nye handels -og magtstrukturer digitaliseringen fører med sig i handelslandskabet og hvordan brug af digitale markedspladser i jeres forretning kan give jer en fordel.
- Introduktion til markedspladsens digitale økosystem
- Fordele og ulemper ved at sælge på markedspladser
- Hvilken konkurrence vil mine produkter møde
- Kanalstrategi – samspil mellem markedspladser og eksisterende salgskanaler
- Hvilke markedsplads koncepter vinder i fremtiden
- Præsentation af Alibaba.com og andre markedspladser
- Hvilken markedspladsstrategi vinder
Målgruppe
Denne konference er målrettet danske virksomheder, der sælger eller ønsker at sælge på markedspladser.
Programmet er med forbehld for ændringer.