Retail Buying Study 2024 - Hvor godt kender du dine kunder?
Hvor godt kender du egentlig dine kunders holdninger og adfærd? Bliv klogere på dette og meget mere, når Initiative og Dansk Industri Handel inviterer til årets mest interessante retail seminar.
Retail Buying Study er Nordens største retail analyse med mere end 35.000 interviews på tværs af Norden. Vi har undersøgt udviklingen af købsadfærden i 12 kategorier og stiller skarpt på de mest betydningsfulde trends. Vi har denne gang et særligt fokus på fremtidens retailkunder; Gen Z. Vi dækker deres retailadfærd, købsrejse, retail- og brandfavoritter og ikke mindst, hvad der kan få dem til at vende dit brand ryggen. Vi afslører hvilke retailers og brands, der har den stærkest Fame-score, og hvad de enkelte generationer forventer af retailers, både når de besøger fysiske butikker eller handler online.
Vi ser også på den danske udvikling i mediaadfærd gennem købsprocessen, og dykker ned i to centrale retail trends: Social Commerce og D2C, der vil få stor betydning for retailscenen fremadrettet. Vi afslører dine kunders holdninger og adfærd, til direkte implementering i jeres fremtidige strategiplaner. Sidst men ikke mindst perspektiverer vi resultaterne gennem indlæg fra toneangivende aktører.
Hvad er Retail Buying Study?
Retail er et spørgsmål om tilpasning, hvor dem som bevæger sig til forbrugernes nutidige købsadfærd vinder forbrugernes opmærksomhed. Tilpasningen kræver hurtigere og tydeligere forandringsevne, og vi forventer alle et markant gearskift, når Amazon gør sin fuldbyrdede entre i Norden.
Retail Buying Study har siden 2011 fulgt udviklingen i retail på kategori og brand-niveau. Analysen er den største i Norden med mere end 35.000 respondenter på tværs af 12 retail brancher i Norden. Analysen er udarbejdet af Initiative i samarbejde med YouGov med ansvar for dataindsamling.