Webinar

Sådan ser succes med messer ud i fremtiden

I en verden med stigende digitalisering, automatisering og robotisering, er det personlige møde måske vigtigere end nogensinde før. Men hvordan kan man som virksomhed optimere sine processer, så man udnytter både messens og sit eget fulde potentiale? Dét svarer vi på i dette webinar.

Foto: Shutterstock

Vi stiller skarpt på det personlige og fysiske møde med fokus på især messer og udstillinger. Det gør vi sammen med messeekspert Jakob Dyrbye fra firmaet Faust Dyrbye og The Trade Show Academy gennem en række webinarer og seminarer. Det skal gøre os klogere på og dygtigere til både processer, adfærd og udbytte - før, under og efter messen.

Vi ser på disciplinen fra et helikopterperspektiv, vi adresserer konkrete problemstillinger, kigger på cases og eksempler og anviser how-to værktøjer.

1) Tendenser og udfordringer

Overlever messen som vi kender den i dag? Hvad er vi oppe mod, når vi kigger ind i et digitalt, hybridt og AI univers? Er de udstillende virksomheder gearet både internt og eksternt? Hvordan forholder vi os til bæredygtighed og data?

2) Skru op for værdien på messen med konkrete metoder

I forhold til messedeltagelsens plads i budgettet og det ressourcetræk, der er forbundet med denne specifikke salgs- og marketingdisciplin, er det oftest ret lavpraktiske spørgsmål vi bliver mødt med. Dem forsøger vi at svare på i dette webinar, hvor vi kommer rundt om minimum 6 håndgribelige metoder, du kan tage i brug. Det handler om alt fra målsætninger, invitationer, trafik, interaktion, dialog, synlighed, standpersonale, leads og opfølgning til what NOT to do.

3) Cases og eksempler med kæmpe fokus på how-to

Vi ser på standens design og kommunikation. Vi ser på det hele fra kundens og gæstens perspektiv med konkrete cases og eksempler. Vi kommer ind på formål, måle- og tællepunkter, adfærd, opfølgning og resultater, og hvordan vi sikrer vi os, at topledelsen er taget i ed på indsatser og bliver opdateret i det omfang, som er nødvendigt.

Efter webinaret og seminaret er det vores ønske og mål, at du både er blevet inspireret, har fået konkrete problemstillinger belyst og kan tage et eller flere værktøjer direkte i brug.

Målgruppe:

Webinaret er henvendt alle, herunder salg, marketing, HR og ledere, der arbejder med messer, udstillinger, konferencer og andre events inden for både B2B og B2C.

Oplægsholder

Jakob Dyrbye er indehaver af Faust Dyrbye og det helt nystartede The Trade Show Academy. Jakob er en af Danmarks førende messeeksperter med knap 30 års erfaring fra branchen fra ind- og udland. Her taler vi både standdesign, kunderejser, observation ude i hallerne – og meget mere til. Jakob har holdt foredrag, seminarer, workshops og kick-off’s siden 2009 og er bare rigtig passioneret omkring alt, der handler om iscenesættelsen af det personlige møde.

Jakob Dyrbye

Indehaver af Faust Dyrbye

Oplægsholder

Kaya repræsenterer messe- og arrangørsiden og ser, også baseret på sit kendskab til butiksbranchen fra tidligere i karrieren, et stort behov for at udstillere dygtiggør sig indenfor messedeltagelse som salgs- og marketingdisciplin. OCC har derfor taget skridtet videre og har udviklet Messeakademiet, der som noget helt nyt skal være en guideline og hjælp til udstillerne ift. hvordan man går på messer, herunder kan opnå konkret indsigt i hvad man som udstiller får for sine penge mm.

Kaya Nielsen

Projektkoordinator hos Odense Congress Center (OCC)