Online webinar

Få succes med social marketing

Arbejder du i en B2B organisation med adskillige sælgere? Har I en ambition om, at salg og marketing skal træde ind i den sociale nutid sammen? Så er denne peptalk lige noget for dig!

Jacob Elton har over 8 års erfaring med Social Selling på LinkedIn, siden han startede virksomheden med sin kompagnon, Martin Lund i foråret 2015.

Folk er på LinkedIn for at møde mennesker og netværke. Så hvis jeres strategi skal være succesfuld, skal I lære at kommunikere gennem de personlige profiler; også selvom det er ukomfortabelt.

Vi ser to store problemer igen og igen på LinkedIn:

  • I en traditionel tankegang giver det mening for marketing at bruge betalt annoncering på LinkedIn, men vores kunders erfaringer viser, at lead-kvaliteten er lav, og prisen er høj. Særligt hvis man sammenligner med de leads, sælgerne selv kan lave på LinkedIn.
  • At sælgerne ikke har fået den nødvendige træning i brugen af LinkedIn og Sales Navigator til salg, og derfor agerer i et gammelt massekommunikations-paradigme, hvor man promoverer produkter og tilbud 😔.

Så kom og hør, hvordan I kan springe de værste snubletråde over og komme succesfuldt i mål.

Vi fortæller også, hvordan Europcar på under 14 timer fik 68 møder:

  • De lærte at magien på LinkedIn handler om mennesker, der møder andre mennesker.
  • De fik den læring, der gav dem tryghed til selv at turde bruge platformen.
  • De fik en grundig forståelse for salgspsykologien på LinkedIn.
  • De lærte hvordan de skulle bruge Sales Navigator, til at finde de mest relevante og modne beslutningstagere.
  • De lærte at bygge relationer på LinkedIn FØR de ringede til målgruppen. Det betød færre opkald, højere lead-kvalitet og langt større konvertering...og sidst men ikke mindst: Nul kold kanvas!

Du skal deltage, hvis du gerne vil:

  • Have en konkret opskrift på, hvordan I skal organisere jer, og hvilke roller der skal være i jeres sociale marketingorganisation.
  • Forstå hvordan I kan booste jeres salg ved at integrere Sales Navigator i arbejdsgangene mellem marketing og salg.
  • Lære at arbejde strategisk med de personlige profiler.
  • Lære at undgå spildtid på LinkedIn; én gang for alle.

Essensen i dette oplæg er, at I allerede har de personer og kompetencer, der skal til for at få succes. Posen skal blot rystes, og I skal arbejde sammen på en ny måde – med korrekt brug af de rigtige værktøjer.

Så kommer succesen.

Så spids blyanten og hiv notesblokken frem, for her giver vi vores allerbedste råd og værktøjer til dem, der vil have succes med social markedsføring på LinkedIn!

Oplægsholdere

  • Jacob Elton

    LinkedInsider

    Jacob Elton har over 8 års erfaring med Social Selling på LinkedIn, siden han startede virksomheden med sin kompagnon, Martin Lund i foråret 2015.

    LinkedInsider har hjulpet mere end 15.000 mennesker med at få det rigtige mindset og de bedste værktøjer til at sælge via LinkedIn. 

  • Mie Bilberg

    Chefkonsulent i DI e-commerce

    Dansk Industri

    Mie Bilberg er chefkonsulent og DIs ekspert på e-commerce og sociale medier. Mie har en fortid som VP of Marketing og Head of online sales fra nogle af verdens førende virksomheder.
    Hun har 15 års erfaring med at udvikle og skabe strategisk positionering gennem bl.a. sociale medier og hun har bl.a. været med til at etablere Danmarks første sociale medie redaktion.
    Hun har også lavet et stort europæisk kunderejsestudie, hvor virksomheders og deres kunders brug af sociale medier og andre kontaktpunkter i kunderejsen blev kortlagt. Derudover har hun ansvaret for DI´s årlige B2B e-commerce køber- og sælger analyser og har dyb indsigt i hvordan kunder bevæger sig på købsrejsen og anvender sociale medier som LinkedIn og andre platforme for at skabe stærke relationer og præferencer. Hør Mie fortælle om hendes egen erfaring med at bygge kendskab til hendes ekspertise gennem content marketing og brug af sociale medier. Hør hvad Mie fandt ud af, da hun kortlagde kunderejsens kontaktpunkter for de europæiske SMV´er. Lær hvilken rolle sociale medier spiller, ikke bare for din virksomhed, men også for dig og dit personlige brand.