LinkedIn taktikker for B2B
Webinaret er til dig, der sidder med en B2B virksomheds side på LinkedIn og er på jagt efter konkrete tiltag, der giver virksomhedens samlede reach et boost.
LinkedIn er på mange måder interessant for B2B-markedsføring, fordi platformen primært fokuserer på forretningsmæssige relationer og professionelle netværk. Det giver B2B-virksomhederne en unik mulighed for at nå ud til andre virksomheder, beslutningstagere og fagfolk i deres branche.
Omvendt har de markedsføringsfolk, der har prøvet at arbejde med LinkedIn også indset, at det er svært og, i nogle tilfælde, kan virke umulig, at få en LinkedIn-virksomhedsside til at “virke”. Problemet skyldes ikke ”dårlige opdateringer” - virksomhedssider er bare ikke så effektive til formålet.
Det handler om at skabe synergier
Til gengæld er de personlige LinkedIn-profiler meget mere engagerende og effektive, når det handler om reach og engagement. Virksomhedssider og personlige LinkedIn-profiler har altså forskellige styrker, men sammen kan de skabe fantastiske resultater. Og det er netop det, du vil få med fra dette webinar: indsigt og strategier til at udnytte både virksomhedssider og personlige profiler optimalt for at opnå maksimal effektivitet og engagement på LinkedIn.
Få 7 konkrete taktikker
Vi har derfor inviteret Ib Potter i studiet, som vil give 7 konkrete taktikker på LinkedIn, som du kan implementere allerede i morgen:
- Hvorfor guldet ligger i dine kolleger & dem med kundekontakt.
- LinkedIn virksomhedssidens Honey Pot
- "LinkedIn Liste" (Den fedeste LinkedIn Feature – Ever!)
- Piggyback Hack
- Never Post Alone
- Fest Finten
- Hvorfor jeg har snaget i din profil (og et eksperiment).
Ib Potter er online marketingchef hos Co3, et digitalt bureau, der tilbyder løsninger inden for digitalisering, marketing, branding, websites, e-handel og PIM. Han har en baggrund som skolelærer og er nu passioneret oplægsholder om B2B-markedsføring. Han har også en populær podcast kaldet “Pottercut”, hvor han interviewer nogle af de skarpeste hjerner inden for online markedsføring og er derudover lejrchef for konferencen MarketingCamp.