Webinar

Pricing for salgsorganisationen

Disciplinen at arbejde med pricing kræver en dyb forståelse for hvilken værdi dine produkter eller ydelser tilfører dine kunder. Men værdi kan være mange ting og kan have mange fadere, så hvor skal vi rette vores fokus?

Foto: GettyImages

Webinaret starter:

24.04.2024 09:00

I DI Handels tidligere projekt Morgendagens Salg, fik vi identificeret, at mange virksomheder har svært ved at få betaling for den værdi, der skabes, og at værdi kan ændre sig undervejs. På dette webinar går vi ind i emnerne om hvor værdien kan skabes, hvad det kræves for at kunne identificere værdi, og hvordan jeres indkøbsfunktion eller organisation kan skabe værdi for jeres kunder. 

På webinaret kommer vi ind på følgende emner:

  • Kort opsamling fra Morgendagens Salg med data herfra
  • Hvad er værdi? Dels en subjektiv størrelse (skal anerkendes), dels situationsbestemt og dels foranderlig over tid!
  • Hvor skabes værdi? Mange andre steder end blot i salgsorganisationen....
  • Indkøberens opfattelse af værdi - når man ser bort fra ønsket om minimering af risici
  • Fremtidigt fokus på fælles optimering af konkurrencekraft bunder i dyb forretningsforståelse hos sælgerne (og indkøberne)
  • Kan din egen indkøbsorganisation skabe værdi for dine kunder?

Målgruppen for webinaret:

  • Salgsdirektører
  • Salgschefer
  • Indkøbschefer
  • Produktchefer
  • Brand managers
  • KAM´er med ansvar for prissætning

 

Oplægsholder

Han underviser i fag som Brand Management, International Marketing, Key Account Management, Retailing, Sales Management og Strategy. Mogens forskningsinteresser har omfattet strategisk brug af branding, B2B-forhold, SCM som et marketingværktøj og for nylig salgsprocesser som spil. Han har skrevet artikler og bøger om franchising, brand management, trade marketing, key account management, organisatorisk købsadfærd og strategisk relationsmarkedsføring.

Mogens Bjerre

Professor, CBS

Oplægsholder

Patrick beskæftiger sig indgående med pricing disciplinen i Danmark og har derfor en bred indsigt i hvordan virksomheder arbejder med prissætning. Patrick har også været en vigtig partner til at få DI's pricing netværk op at køre.

Patrick Borup

Regional Pricing Manager, Linde Gas