Foto: Colourbox

23.10.23 ATL Nyheder

Atter tid til at indberette uhævede feriemidler

Arbejdsgivere har pligt til hvert år at indberette og indbetale uhævede feriepenge på vegne af medarbejderne. Indberetningspligten gælder også, selvom alle feriepenge er bestilt eller udbetalt.

Overenskomsterne mellem DI og 3F Transportgruppen, herunder ATL-, ADV- , AKT-, ATD-, ATV-, VSI- og Fællesoverenskomsten, er alle omfattet af feriegarantiordningen. Derfor har arbejdsgivere pligt til hvert år at indberette samt indbetale eventuelle uhævede feriepenge til Feriefonden for DI.

ATL udsender snarest et brev til alle medlemmer, der orienterer om processen med at indberette og indbetale ubetalte feriepenge – herunder at virksomheder, der ikke har ubetalte feriepenge, også har pligt til at indberette.

Hvis en virksomhed har lønmodtagere, der ikke er omfattet af feriegarantiordningen, såsom funktionærer, skal indbetalingen og indberetningen af uhævede feriepenge i stedet ske til Arbejdsmarkedets Feriefond (AFF) via virk.dk

Sidste frist for rettidig indberetning og indbetaling af uhævede feriepenge for optjeningsåret 2021/22 (1. september 2021 – 31. august 2022) er i år den 15. november 2023.

Relateret indhold