Fotokredit: Bilbranchen

02.09.22 Bilbranchen Nyheder

Flot fremmøde på ’salgsrådgiverens’ temadag

75 engagerede bilfolk var samlet i Innovatoriet på Erhvervsakademiet i Aarhus til temadag om fremtidens bilbranche.

På efterårets første dag samledes de tre igangværende hold på Bilbranchens akademiuddannelse i salg og rådgivning for at få inspiration til deres uddannelse og daglige arbejde i branchen. Traditionen tro var de studerendes ledere fra bilhusene inviteret med til temadagen, der med besøg fra flere aktører i branchen, herunder Bilbranchen, gav inspiration og ny viden til alle deltagere.

Branchedirektør for Bilbranchen, Thomas Møller Sørensen, gav et overblik over de vigtigste og største tendenser i bilindustrien lige nu. Thomas skitserede i sin præsentation den brydningstid, som bilindustrien står midt i lige nu - hvor nye distributionsformer, nye forretningskoncepter, nye forbrugermønstre og teknologiskifte i drivliner på én og samme tid præger hele markedet.

Herefter overtog marketingdirektør i P. Christensen A/S, Morten Jul Knudsen, ordet og fortalte om ”Næste stop tech-virksomhed”, mens salgs- og marketingchef i Ejner Hessel A/S, Anders Deigaard Bruun, gav en spændende præsentation om salg og markedsføring på eftermarkedet.

Dagen blev sluttet af med, at ejer og CEO i Autosource Group A/S, Kent Bernsdorf, gav sit bud på, hvordan man gør sine sælgere bedre til at sælge, lease og rådgive.

Bilbranchen takker for et spændende og veludført arrangement.

Hanne Baunkjær

Hanne Baunkjær

Chefkonsulent

Relateret indhold