Webinar

5 udfordringer med at håndtere produktdata

Øget digitalisering i salgsleddet stiller krav til din virksomheds håndtering af produktdata. Ved at strukturere og digitalisere jeres produktdata, vil din virksomhed blive mere effektiv i dagligdagen, hvilket naturligvis vil kunne måles som en økonomiske gevinst på bundlinjen. Deltag på dette webinar, hvis du vil finde ud af om en PIM løsning er relevant for din virksomhed.

Danmark og danske virksomheder er i dag førende i EU og sågar verdenen, når det handler om digitaliseringen af salget. Og danske virksomheder er nummer 2 i EU, når vi ser på andelen af virksomheder, der sælger via digitale salgskanaler. Den stigende digitalisering af salgskanalerne gør dog, at der stilles større krav til virksomhedernes produktdata, der f.eks. udveksles mellem leverandører og sælger. For at blive en effektiv salg og driftsorganisation i fremtiden, er det derfor  afgørende at have styr på kvalitet og struktur i sit eget produktdata, så det nemt kan bruges på tværs af kunder og kanaler.

Disse krav er således en udfordring for især virksomheder, der ikke formår at digitalisere sine produktdata. Data kan opbevares mange steder i virksomheden og i mange forskellige systemer, men en PIM løsning (Product Information Management System – produktdatastyringssystem) vil være en god måde at komme i gang med strukturere, digitalisere og samle data, da en PIM er skabt til at holde styr på produktdata (tekster, varianter, sprog, billeder, vægt, størrelse, etc.)   

Deltag på dette webinar, hvor vi sætter ord på de fem største udfordringer som producenter, grossister og detailvirksomheder kæmper med, når de skal bruge og udveksle produktdata. Og hør hvilke fordele og ulemper en PIM løsning kan give din virksomhed.

5 udfordringer med at håndtere produktdata:

1. Dit ERP bliver mere og mere presset

Hvis dit ERP, måske endda en ældre model, er dit eneste værktøj til håndtering af produktdata. Så har du en udfordring, når din forretning rammes af digitaliseringsbølgen. Hør hvordan PIM fjerner presset fra jeres ERP og lader ERP være ERP. Du sparer dyr udvikling på en gammel ERP installation og dette kan i sig selv ofte finansiere PIM løsningen.

2. Mængden af produktdata fra dine leverandører vokser massivt. 

Du er en grossist- eller detailvirksomhed med mange leverandører, hvor nogle har et meget omfattende produktsortiment, hvilket giver stigende udfordring. Tidligere var det nok at have det trykte leverandørkatalog liggende, men da det trykte katalog ikke længere løser de krav dine kunder efterspørger, så bliver produktdata en af dine største udfordringer i hverdagen. 

3. Du mangler overblik over dine produktdata

“Hvor ligger dine produktdata, billeder og dokumenter”. Svaret vil typisk være “lidt over det hele”. Manglende overblik over data koster mange dyre timer hos de danske virksomheder som ikke har en PIM løsning. På webinaret viser vi hvordan produktoverblik ser ud i PIM, samt hvordan den sikrer, at du fremadrettet arbejder så effektivt som muligt. 

4. Dine kunder kræver produktdata - du har svært ved at levere!

Dine kunder e-handler i stigende grad - både de professionelle indkøbere og de private forbrugere. Som følge heraf stiger kravet til produktdata af god kvalitet og i rette format. På webinaret viser vi, hvordan du med PIM og channel-management let og enkelt opsætter datafeeds til forskellige kunder/kanaler. Så kan du selv vurdere, hvor meget lettere din hverdag bliver. 

5. Prislister og kataloger - koster alt for meget tid at opdatere. 

Du bruger stadig prislister og kataloger, som du løbende opdaterer og sender til dine kunder. Det gør du sikkert også i et vist omfang om 10 år. Spørgsmålet er derfor ikke om vi kan undvære prislister og kataloger, men hvordan vi reducerer opgaven og tidsforbruget. På webinaret viser vi, hvordan prislister autogenereres med PIM.

Derfor skal du deltage:

  • Du får en bedre forståelse for hvad PIM kan gøre for din virksomhed. 
  • Vi viser konkrete løsninger på konkrete problemstillinger. 
  • Få introduceret fordele og ulemper inden du skal i gang med dit PIM-projekt.

Målgruppe

Dig som har til opgave at vurdere om PIM er relevant.

Om Co3

Co3 er et digitalt bureau. 22 år gamle. 3 kontorer. 102 specialister. Vi hjælper virksomheder med at sælge mere og sætte strøm til manuelle arbejdsprocesser.

Oplægsholder

Brian er e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3. Han har hjulpet hundredvis af virksomheder med at få succes med B2B e-handel gennem de sidste 20 år. Han formår at tage e-handel ned i harehøjde, så B2B virksomheder kommer igang med det i stedet for at tale om det.

Brian Mikkelsen

e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent