DI Handel Analyser

Danskernes e-handel, Q3, 2021

Med forbrugeranalysen "Danskernes e-handel" kan du følge med i udviklingen af dansk e-handel og de danske forbrugeres købsadfærd på internettet. Download Q3/2021 rapporten for at komme helt tæt på, hvordan danskerne shopper online.

For at blive klogere på danskernes forbrugsmønstre med e-handel har DI Handel og Epinion udviklet denne analyse. Analysen stiller bl.a. skarpt på: Hvem der handler mest online, hvad køber de, hvilke webshops de køber hos, hvor mange penge de bruger og hvad er de vigtigste faktorer for at vælge en webshop.

Det er vores ambition, at ”Danskernes e-handel” skal hjælpe dig med at være på forkant med dansk e-handel, forstå de danske forbrugertrends og levere indsigt, der kan indgå i din virksomheds strategiske overvejelser om fremtiden, hvor e-handel kommer til at fylde endnu mere.

Udvalgte findings for Q3, 2021 resultaterne:

  • Danskerne brugte i snit 1.477 kr. pr. måned i Q3, men meget afhængig af forbrugersegmenter
  • Nordjyderne køber mindst ind på nettet
  • Danskerne handler i gennemsnit 3,5 gange online per måned
  • 18% af danskernes gennemsnitligt e-handelsforbrug blev brugt på abonnementskøb, mens 82% er på engangskøb
  • De yngre aldersgrupper bruger mest mobilen til e-handel, mens de ældre mest bruger desktop
  • Pensionisterne vægter bæredygtighed højere end andre segmenter
  • Sikker betaling og godt ry er de vigtigste tryghedsfaktorer på tværs af alle segmenter, mens fysiske butikker er den mindst vigtige
  • Danskerne er meget tilfredse med købsoplevelsen – på en skala fra 1-5 ligger det gns på omkring 4

Download hele analysen på www.danskehandel.dk

Relateret indhold