29.09.23 DI Handel Nyheder

Morgendagens Salg er inspiration for ny pris

Projektet Morgendagens Salg, som DI Handel, Business Danmark, Customer Agency (CA) og CBS var partner på i 2019, har inspireret Customer Agency til at lancere en ny pris, der hedder Future Sales Challenge, som skal bygge bro mellem studerende og virksomheder, der søger nye medarbejdere.

Der har været en stor og positiv interesse fra uddannelsesinstitutioner som for eksempel CPH Business, IBA og AAAU om at fokusere på de syv salgsdyder som drivkraft for udviklingen i salgsorganisationer rundt om i danske virksomheder. Det var også et delmål, da vi kørte projektet, siger Peter Aakjær Jensen fra Customer Agency og bifalder den gode dialog, der har været med uddannelsessektoren i kølvandet på projektet.

Carsten Rothmann, salgsdirektør og partner i CA fortæller, at de unge er vilde med projektets tilgang, fordi det er konkret, struktureret og databaseret og så er der også en dokumenteret effekt, siger han.

DI Handel medlemmer vinder prisen

Den 11. maj 2023 afholdte CA første gang prisuddelingen og her var de tre vindere alle medlemmer af DI Handel, der har haft fokus på at udvikles deres salgsorganisation.

Med forskellige motiver for at gå ind i arbejdet har disse tre virksomheder Abena, Landia og OKQ8 haft fokus på blandt andet kundetilfredsheden, kunderejsen og det tværgående samarbejde. Virksomhederne er stor inspiration for andre virksomheder, der ønsker at styrke deres salgsorganisation og arbejdet med kunderne.

Hvad I kan gøre for at styrke salgsprocessen?

Hvis andre virksomheder skulle have lyst til at kigge nærmere på de syv salgsdyder, kan de passende starte på www.morgendagenssalg.dk, hvor de kan blive klogere på de syv salgsdyder og besvare SalgsScorCard’et, en test, der giver en øjebliklig tilbagemelding og benchmark på, hvor det halter i salgsprocessen.   

I DI Handel vil vi gerne sige tillykke til de tre vindere samt de mange andre virksomheder, som via andre metoder eller projekter har fokus på at udvikle deres tilgang til salg og værdiskabelsen hos deres kunder.

 

Relateret indhold