21.05.25 • DI Handel • Nyheder
I DI’s nye prognose for dansk økonomi bliver det slået fast, at vi har et stærkt udgangspunkt, men toldkrigen er med til at skabe en historisk stor usikkerhed. Vi giver dig et overblik over scenarierne og effekten på dansk…
Flere perspektiver giver bedre beslutninger, og hvis vi som handelsvirksomheder skal lykkes i fremtiden, så skal vi have hele talentmassen i spil. Men i dag står det skidt til med ligestillingen på ledelsesgangen, hvor kun omkring hver…
14.05.25 • DI Handel • Nyheder
Til trods for geopolitisk usikkerhed og rekordlav forbrugertillid fik dansk detailhandel en god start på 2025. På overfladen var vores købsvaner uændret, men dykker man ned i produktkategorierne, er der forskydninger.
02.05.25 • DI Handel • Nyheder
Magtesløshed og frustration. Det er følelsen hos flere af vores medlemsvirksomheder, der i dag kæmper en unfair kamp imod onlineplatforme som Temu og Shein. Handling i både Danmark og EU er tvingende nødvendigt, lyder det fra…
01.05.25 • DI Handel • Nyheder
I denne guide får du et overordnet overblik over, hvad der gælder, når du markedsfører dine varer i en webshop med en prissammenligning.
At drive en start-up er som at asfaltere vejen, mens man kører 200 km/t. Undervejs har kræfterne bag Bartisan lært, at det hjælper at række ud – både til hinanden og til andre.
30.04.25 • DI Handel • Nyheder
Med ti års erfaring med digital transformation i bagagen har professor Thomas Ritter og lektor Carsten Lund Pedersen lanceret et nyt begrebsapparat: GUNSTIG, som skal vise hvordan ny teknologi kan skabe værdi for ens egen virksomhed.
23.04.25 • DI Handel • Nyheder
I 2024 blev det marginalt billigere for danskere at købe ind i detailhandlen. Det kommer ovenpå en årrække med store prisstigninger og starten af 2025 indikerer da også, at det ikke er noget, som varer ved. På tværs…
22.04.25 • DI Handel • Nyheder
Så er det ved at være tid til at sige farvel til 1000-kronesedlen og til ældre sedler. De bliver nemlig ugyldige efter den 31. maj 2025. Få her et overblik over det, der ændrer sig – og hvad du skal gøre.
14.04.25 • DI Handel • Nyheder
Virksomheder bruger enorme ressourcer på at skabe kundeloyalitet, men ofte viser det sig, at kundernes egentlige valg og handlinger afviger markant fra det, de siger og tror, de vil gøre. Hjerneforskning giver nu svaret: Kundeloyalitet…