31.05.23 • DI Handel • Nyheder
For nogle virksomheder har de seneste års mange udfordringer skabt grobund for nye muligheder og forretningsudvikling. Hør hvordan Kildemoes vendte forretningen i en svær tid, og hvordan RV Unique hurtigst muligt vil komme ud af den…
Bliver en vares “normalpris” påvirket af en rabatkode? Og må I anvende udtryk som ”Skarp pris”, ”Chokpris”, ”Spotpris” og ”Discountpris” uden at oplyse, hvad varen tidligere har kostet? Forbrugerombudsmanden har svaret på disse…
24.05.23 • DI Handel • Nyheder
ESG-rapportering afføder mange spørgsmål hos virksomhederne. Derfor inviterede vi Malene Dall Sørensen, juridisk konsulent i DI, til juridisk morgenbriefing. Malene gjorde os klogere på ESG-rapportering og understregede, at…
23.05.23 • DI Handel • Nyheder
Kundernes behov og adfærd fylder mere hos virksomhederne, og kunderne har i dag mange flere muligheder, når de skal foretage et køb. Derfor bør virksomheder arbejde med CX på et strategisk niveau, og på tværs af…
En virksomhed havde indgået en abonnementsaftale med en person under 18 år uden at kende til personens alder. I virksomhedens vilkår og handelsbetingelser fremgik det, at man skulle være over 18 år for at indgå en…
17.05.23 • DI Handel • Nyheder
IoT markerer et paradigmeskifte for produk¬tionsvirksomheder, der vil udvikle og udnytte IoT’s mu-ligheder og udfordringer, skriver Jan Damsgaard, professor på CBS. Med IoT skifter virksomhedens indtjening karakter. Både hvad…
EU’s direktivforslag om due diligence omfatter ikke kun de største virksomheder men ligeledes SMV’erne. Derfor har DI Handel i samarbejde med DI og UN Global Compact og med tilskud fra Erhvervsstyrelsen startet projektet ”Handelsvirksomhedernes…
09.05.23 • DI Handel • Nyheder
Virksomheden Scanseason A/S, der sælger festartikler til B2B, har prioriteret due diligence og ser et stort potentiale i arbejdet med risikostyring – både for den grønne omstilling og for virksomhedens fremtidige omsætning.
Priserne for Dankort i fysiske forretninger fastholdes i 2023 på samme niveau som i 2022, hvor priserne faldt med otte pct. Fastholdensen af priserne er på baggrund af et fortsat lavt misbrug og en mere effektiv drift.
Med IoT kan virksomheder følge et produkt i hele dets livscyklus. Det åbner op for helt nye muligheder for dataindsamling og løbende forbedringer af produkter, som kan skabe ny værdi for kunderne.