Webinar

Sådan kommer du i gang med visual search i din webshop

Visual search er af mange blevet spået til at kunne revolutionere e-commerce og kundernes rejse på tværs af on- og offline kontaktpunkter. Bliv klogere på, hvordan du kommer i gang, og bliv inspireret af Matas, der allerede har integreret visual search i deres webshop til vores webinar den 01. juni.

Når potentielle kunder udfører en visual søgning, søger de efter et produkt ved brug af kameraet i stedet for søgeord. De potentielle kunder kan fx tage et billede af noget, de ønsker at købe, såsom sneakers på en forbipasserende, materialer, der mangler for at færdiggøre et byggeprojekt, screenshot af et billede på Instagram eller noget helt fjerde. Herefter kan kunden uploade det til en visual søgemaskine efter eget valg – såsom Google Lens eller Pinterest Lens - eller direkte i din webshop.

Visual Search er nemlig muligt at integrere i din webshop på lige fod med søgemaskinen, så kunden kan finde produktet eller et lignende produkt uden at han eller hun behøver beskrive den nøjagtige farve, materialet, formen eller andre specifikationer med de rigtige søgeord.

Denne mulighed for at søge vha. kameraet giver anledning til en helt ny shoppingadfærd og skaber en forbindelse mellem handel i de fysiske butikker og online, hvor du kan optimere dine kunders kunderejse mellem on- og offline kontaktpunkter.

Den 01. juni 2021 inviterer vi til webinar i samarbejde med Hesehus, hvor du kan få en teknisk indflyvning til, hvordan du kommer i gang med at integrere visual search på din egen webshop.

På webinaret kan du også møde Matas, der på mange områder er frontløber indenfor e-commerce. I slutningen af 2020 lancerede de visual search på deres webshop. Hør hvorfor, hvilke muligheder, det har givet deres kunder og hvilke resultater, de har oplevet.

Dit udbytte

  • Erfaringer fra arbejdet med visual search med udgangspunkt i en B2C og B2B-case – hvilke valg skal
    der træffes, og hvilke værktøjer skal der bruges?
  • Forståelsen af forskelligheden ved brugen af visual search i forskellige produktkategorier
  • Hvad kræver det teknisk at komme i gang med visual search på egen webshop?
  • Erfaring med brug af visual search i egen webshop samt erfaringer med iscenesættelse af det fra Matas

Oplægsholder

Christopher Gersbo-Møller er Senior Business Architect hos Hesehus A/S, der er eksperter inden for ambitiøse e-handelsløsninger. Christopher har mange års erfaring med forretningsarkitektur, og som Senior Business Architect i Hesehus fokuserer han på at klarlægge og konkretisere forretningsmål med Matas og samtidigt identificere muligheder og begrænsninger – herunder bl.a. inden for området Visual Search.

Hesehus A/S

Christopher Gersbo-Møller

Senior Business Architect

Oplægsholder

Brian Andersen har mange års erfaring inden for e-handel og sidder i dag som E-commerce Director hos Matas, hvor han i løbet af få år har fået opbygget en særdeles ambitiøs e-commerce-afdeling. Matas er i dag en af de mest succesfulde inden for e-handel i landet og har haft imponerende vækst de seneste år. Sidste år resulterede dette bl.a. i de prestigefyldte priser ”Bedste omnichannel virksomhed” og ”Guldprisen” ved E-handelsprisen 2020.

Matas

Brian Andersen

E-commerce Director

FÅ HJÆLP TIL DIT DIGITALE SALG

28. april 2021 kl. 13.00-14.30 | Hvordan optimerer du din webshop til m-commerce? | Afholdt – se on demand

11.maj 2021 kl. 13.00-14.00 | Valg af e-handelsplatform | Afholdt - se on demand

18. maj 2021 kl. 09.00-10.00 | Optimering og automatisering af driften i din webshop | Afholdt - se on demand

01. juni 2021 kl. 10.00-11.00 | Sådan kommer du i gang med visual search i din webshop | se on demand

03. Juni 2021 kl. 09.00-10.00 | En succesfuld transformation til B2B e-handel: DINEX | se on demand

10. juni 2021 kl. 13.00-14.30 | Fra analogt til digitalt salg i en B2B-virksomhed se on demand

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden