Hvordan optimerer du din webshop til m-commerce?
Ny stor undersøgelse fra Baymard Institute giver et solidt indblik i kundernes brug af mobile apps og mobiloptimerede websites, samt deres præferencer, når de handler på mobilen. Den 28. april giver Reseach Director & Co-Founder Christian Holst dig resultaterne til vores webinar, så du kan optimere dine kunders købsoplevelse på mobilen på et veldokumenteret grundlag.
Omkring halvdelen af webtrafikken på verdensplan kommer fra mobile enheder. I tredje kvartal af 2020 genererede mobile enheder (eksklusiv tablets) 50,81 procent af den globale webtrafik. Siden 2017 har dette tal dog været stabilt omkring 50 procent, men med udrulningen af 5G er det nok rimeligt at antage, at webtrafik fra mobile enheder vil vokse i de kommende år. Det kan derfor ikke længere være et spørgsmål om, hvorvidt din virksomhed har brug for en mobilstrategi - for det har den. Men hvilken vej skal du gå? Er det bedst at satse på en mobilapp (native) eller et responsivt mobilwebsite?
Ved første blik kan mobile websites og apps se ens ud, men funktionalitet og brugeroplevelsen kan være meget forskellig. Der findes ikke noget entydigt svar på, hvad der er den rigtige vej at gå, da det afhænger af flere faktorer, herunder målgrupper, budget og målsætning. Men for at gøre det nemmere for dig at afgøre, hvad der er bedst for din virksomhed, har vi bedt Christian Holst fra Baymard Institute præsentere resultaterne fra deres sidste store analyse om brugerens præferencer, når de handler på mobilen.
Stor undersøgelse giver svar
For bedre at forstå vigtigheden af mobilapps har Baymard Institute nemlig spurgt 3.536 amerikanske e-handelskunder. Dette dataset suppleres af yderligere 300 kvalitative brugertests af mobile websites og 200 brugertests af mobile native apps, i både Europa og USA. De bad blandt andet respondenterne om, at angive deres top 5 e-handelswebsites, og hvorvidt de har installeret mobilappen på deres enheder til disse, herefter skulle de svare på, hvor ofte de bruger appen til at foretage køb i stedet for at bruge mobilwebsitet.
Deltag i dette webinar og få indblik i den nyeste forskning og de interessante resultater fra undersøgelsen om e-handel kundernes brug af mobile apps og mobil optimeret websites.
Få hjælp til dit digitale salg
28. april 2021 kl. 13.00-14.30 | Hvordan optimerer du din webshop til m-commerce? | Afholdt – se on demand
11.maj 2021 kl. 13.00-14.00 | Valg af e-handelsplatform | Afholdt - se on demand
18. maj 2021 kl. 09.00-10.00 | Optimering og automatisering af driften i din webshop | Afholdt - se on demand
01. juni 2021 kl. 10.00-11.00 | Sådan kommer du i gang med visual search i din webshop | se on demand
03. Juni 2021 kl. 09.00-10.00 | En succesfuld transformation til B2B e-handel: DINEX | se on demand
10. juni 2021 kl. 13.00-14.30 | Fra analogt til digitalt salg i en B2B-virksomhed | se on demand
Program
-
-
13.00 Velkommen
v/ Kim Bruno-Lindby & Tevin Lac, Dansk Industri
-
13.10 E-commerce: Native apps vs. mobile site
v/ Christian Holst, Research Director & Co-Founder of Baymard Institute
-
13.45 Q&A
-
14.00 Tak for i dag
-
Oplægsholder
Christian Holst is the research director and co-founder of the Baymard Institute, where he've spearheaded more than 61,000 hours of large scale User Experience testing of the Worlds largest e-commerce sites – findings available in Baymard's public UX research catalog (baymard.com/research ) currently used by 71% of all Fortune 500 e-commerce companies. In his talk Christian will share specific test findings and insights on user behavior.

Baymard Institute
Christian Holst
Research Director & Co-Founder
Oplægsholder
Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

DI Handel
Kim Bruno-Lindby
Chefkonsulent
Oplægsholder
Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

DI Handel
Tevin Lac
Fagleder
Styrk din faglige profil
E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.