30.07.21 DI Digital Nyheder

Cogo

DI Digital sætter i denne uge fokus på Cogo. Cogo er en digital platform der samler alle dele-cykler, løbehjul, scootere og biler i én app, så længe de er manuelt eller elektrisk drevet.

Vi har spurgt Bibi Blomqvist, Co-Founder for Cogo om hvad der optager dem netop nu, og hvilke udfordringer de står overfor.

Efter at have lanceret Cogo under en global pandemi, fokuserer vi nu, som verden åbner op igen, på at udbrede kendskaben til Cogo. Vi forbereder akkurat nu en videre ekspansion til flere europæiske byer, efter vi initielt har fokuseret på København og større svenske byer. Vi ønsker at hjælpe folk med at tænke grøn deletransport og bryde gamle mønstre med “bare” at tage bilen. Cogo findes allerede nu på 10 forskellige sprog, og det bliver spændende at følge udrulningen henover efteråret.

Med et brugerfokuseret produkt, er produktudvikling også altid i fokus, og vi lancerer snart en ny funktionalitet, som vil gøre det endnu lettere for folk at vælge det rette køretøj til deres tur og behov.

Hvem er Cogo

Formålet med Cogo er at skabe overblik, så valget af deletranport bliver mere naturligt end at tage din egen private bil, når du skal rundt i byen. Cogo ønsker at udbrede brugen af deletransport, så vi sammen kan lette trafikpropper og begrænse CO2 udledningen i vores byer.

Bag Cogo er tre tidligere top-ledere i momondo, Robin Eriksson, Bibi Blomqvist og Martin Røssell. På trods af at Cogo først blev lanceret i juli 2020, inkluderer de allerede over 190 udbydere, og du kan bruge Cogo i mere end 500 byer verden over. I nogle byer i Europa, som Berlin eller Madrid, er der over 20 deletransport-udbydere, og vi mærker et klart bruger behov for netop vores service, der samler alle mulighederne i én app.

Hvad ser I som jeres største mulighed og største udfordring i de kommende år?
Micromobilitet og deletransport er stadig forholdsvis nyt, og selvom vi har set ekstrem vækst de sidste par år, har vi stadig det fulde potentiale til at udfolde sig. Så udover at være med på vækstrejsen, er en af de største muligheder at udbrede brugen, så vi kan flytte mange flere fra deres private bil over til grøn deletransport. Gennem dette skift vil vi sammen lette trafikpropper og begrænse CO2 udledning i vores byer. Når man opererer i et nyt marked er der ikke fastlåste standarder, så for os gælder det om at agere hurtigt og konstant tilpasse sig markedssituationen.

Hvad ser I som den vigtigste fordel ved at være medlem af DI Digital?
DI Digital byder ind med kvalificeret sparring, et stærkt netværk og hurtig adgang til juridisk rådgivning.

Stefan Roy Friis Frederiksen
Skrevet af:

Stefan Roy Friis Frederiksen

Relateret indhold