I foråret var Lasse Weien Svendsen oplægsholder på webinaret ”Omnichannel Marketing” sammen med Kontormøbler.dk. Se eller gense webinaret og få alle deres guldkorn lige her.

06.07.21 DI Handel Nyheder

Faste marketingprincipper strømliner kundeoplevelsen

Marketing er og har længe været i rivende udvikling, især digitalt, men hvad betyder det for dine kunders oplevelse på tværs af medier? Bygma arbejder ud fra faste principper med succes. Få et kig bag kulissen med marketingdirektør Lasse Weien Svendsen.

Hvordan skaber du en sammenhængende kundeoplevelse, uanset hvilket mix af markedsføringskanaler, som kunden vælger at interagere med på tværs af fysiske og digitale kanaler?

Og hvordan gør du det i en tid, hvor nye medier og ny adfærd ofte disrupter marketinglandskabet?

Bygma har et bud.

Som den største danskejede leverandør af byggematerialer til det professionelle og private marked har de stor succes med strømlinede kundeoplevelser via faste marketingprincipper og en veldefineret salgstragt. Marketingdirektør i Bygma Lasse Weien Svendsen giver dig her et indblik i Bygmas succesfulde strategi.

Læs også: Influencers giver salg hos FLEYEs forhandlere

Principper bærer medievalg

I Bygma arbejder de ud fra fire faste marketingprincipper, der danner grundlag for, hvad de forskellige mediegrupper skal bidrage til:

1. Målgruppe

Vi er meget skarpe på, hvem vores målgruppe er. Det er noget af det vigtigste for Bygma og for vores valg af medier - vi skal ikke være alt for alle. Størstedelen af vores kunder er professionelle håndværkere. De udgør vores kerneforretning, og det er primært dem vores markedsføring skal være centreret omkring.

2. Dominantstrategi

Vi skal dominere målgruppen. Det betyder, at vi med få medier skal opbygge en vis dækning og frekvens hos målgruppen, hvor vi når at fortælle vores budskaber, hvem vi er, og hvad de kan forvente af os, nok gange. Det skal sikre at vi øger kendskabet, vi kommunikerer vores værdier og kompetencer og driver vores salg.

Det kan variere meget fra virksomhed til virksomhed, hvilken frekvens man skal arbejde med. Har ens virksomheder et højt kendskab, så er der måske ikke behov for stor frekvens, men vi vil i Bygma gerne ud og kommunikere kompetence, og i vores tilfælde betyder det højere frekvens.

3. Medier

Vi er meget bevidste om og kritiske overfor hvilke medier, vi markedsfører via. Vi fokuserer derfor på højkvalitetsmedier - om det er fagmedier, lokale medier eller sociale medier. Det vigtigste for os, er at medierne hænger sammen med den værdi og understøtter den position vi har som Bygma - vi passer på Bygma brandet.

I vores medievalg er det også afgørende, hvad målgruppens medievaner er. Der bruger vi ret mange ressourcer på, at sætte os ind i, herunder hvordan medierne bliver brugt og hvad de kan – deres styrker og svagheder – hvad kan vi opnå med det type medie.

4. Formater

Når vi er Bygma og har den størrelse vi har, så bruger vi kun store formater, både on- og offline. Vi vil have plads til at fortælle det vi vil, og vi skal agere som markedsleder – også i format.

Læs også: Planlæg dig ud af ressourcespild på sociale medier

Vil du have mere inspiration?

I foråret var Lasse Weien Svendsen oplægsholder på webinaret ”Omnichannel Marketing” sammen med Kontormøbler.dk. Se eller gense webinaret og få alle deres guldkorn lige her:

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Katrine Jacobi
Skrevet af:

Katrine Jacobi

Relateret indhold