Shutterstock
01.10.23 DI Handel Nyheder

Hvem har ansvaret for succes med messen?

Den 7. september afholdte DI Handel i samarbejde med messeekspert Jakob Dyrbye fra Faust Dyrbye og The Trade Show Academy webinaret ”Sådan ser succes med messer ud i fremtiden”. Spændende debat om processer, adfærd og udbytte - før, under og efter messen var det centrale omdrejningspunkt for webinaret.

”Mange bruger 90-100% af deres tid før en messe på praktik og logistik, men enten glemmer eller så har de ikke tid ’til overs’ til værdiskabelse. Stand design. Bæredygtighed. Kunderejser. Leads. Træning af standpersonale. Hvordan vi skaber det optimale møde mellem mennesker. Det narrativ bliver endnu vigtigere i fremtiden.” citat Jakob Dyrbye, Faust Dyrbye A/S og TheTradeShowAcademy.com

Undervejs svarede 135 webinardeltagere på spørgsmål om deres holdning til udviklingen inden for messer og udstillinger. Særligt interessant var, at  85%  svarede ”ja” til at de overvejer at tage på messer i fremtiden, men 68%  ikke mener, at der er enighed om, hvordan de definerer succes internt i organisationen. 

imagenmmcq.png

Det skaber stof til eftertanke, mener Jakob Dyrbye. Ifølge ham, er det nemlig dér, vi skal være knivskarpe, som forudsætning for at svare på finansdirektørens velmente, men præcise spørgsmål; hvad får vi for vores penge?

”Når vi i Faust Dyrbye og The Trade Show Academy arbejder med messer, spørger vi altid vores kunder: Hvorfor deltager I på messen? Hvordan succes ser ud for jeres virksomhed? Hvem har ejerskabet for det? Hvis man på tværs af afdelinger ikke kan svare herpå, er det ganske svært at få indsigt, måle og fejre.”  

Få messeekspertens 3 gode råd til at skabe mere succes med messer i fremtiden 

  1. Mennesker først. Stande bagefter. Det lyder indlysende, men meget tit hører vi, at en given udstiller håber der kommer mange og sågar de ”rigtige” gæster. Håb er godt, men også meget fluffy. Tænk over det: Vi har en pivskarp stand, som vi håber, der kommer gæster til. Når vi tænker messer i fremtiden, er det vigtigt at overveje, om du sidder med den helt rigtige proces.
  2. Succes med messen bør gå fra at være et afdelingsanliggende til et virksomhedsanliggende. Sørg for at hele virksomheden – fra ledelse til salg, over HR og marketing – støtter op om messen ved at have klare mål og målsætninger OG sammen kan dele og fejre de opnåede resultater efter messen.
  3. Tænk messen ind både før, under og efter. Hvad kan messen, hvad SKAL den gøre for dig, hvad er det naturlige next step for både dig OG din gæst? 

Der er masser af spørgsmål og emnet skal bare belyses mere og mere. Vi håber derfor meget, at du har lyst til at vi sammen fortsætter og nuancerer dialogen ved vores  seminar mandag den 22. januar 2024. 

Du kan være med til at sætte dagsordenen ved at sende det emne, du ønsker belyst til jd@faustdyrbye.dk eller somu@di.dk.

Du kan også fortsætte dialogen online ved at connecte med os på LinkedIn på Jakob DyrbyeFaust Dyrbye eller The Trade Show Academy eller besøge vores nye hjemmeside her, hvor du kan tilmelde dig vores nyhedsbrev for flere tips og tricks.

Relateret indhold