GettyImages
31.05.23 DI Handel Nyheder

Hvordan kommer DI Handel’s medlemmer gennem turbulente tider?

For nogle virksomheder har de seneste års mange udfordringer skabt grobund for nye muligheder og forretningsudvikling. Hør hvordan Kildemoes vendte forretningen i en svær tid, og hvordan RV Unique hurtigst muligt vil komme ud af den krise, virksomheden står i i dag.

Til Salgskonferencen 2023 - Tro, Håb & Bundlinje satte vi i DI Handel, sammen med en række virksomheder og eksperter, fokus på, hvordan danske handelsvirksomheder kan navigere gennem tider med stor usikkerhed og med krise.

Selvom de økonomiske tal er begyndt at se mere gunstige ud, og økonomien står til at få en blødere landing end forventet, har de seneste års udfordringer sat sit mærke hos de danske handelsvirksomheder.

For nogle virksomheder blev kriserne også startskud til nye løsninger og muligheder. Som professor Kim Klyver fra Syddansk Universitet understregede til Salgskonferencen 2023, kan kriserne åbne for nye muligheder, hvis virksomheder formår ikke at lade sig styre af dem.

Kildemoes skar 35-40 pct. af deres kunder væk, som ikke gav værdi for virksomheden. Hør Bent Devantier, salgschef i Kildemoes, hvordan de vendte forretningen i en svær tid og løste de udfordringer, de mødte på vejen.

Wunderkind

I 2008 måtte RV Unique skære ned på alt, hvad de kunne for at overleve krisen. Heldigvis har de kunne tage læringen fra en hård tid med videre, når nye kriser og forstyrrelser opstår.

Som virksomhed, der handler med hygiejneprodukter, havde RV Unique et særdeles godt salg under coronakrisen, og den fortjeneste har de i dag valgt at investere i flere mennesker. På den måde har de kunne møde de nye udfordringer helt anderledes end i 2008.

Hør Brian Dall, salgs- og indkøbsdirektør i RV Unique fortælle, hvad virksomheden har lært af tidligere kriser, og hvordan de vil håndtere en fremtid, som igen bliver udfordrende for virksomheden.

Wunderkind
Alma Carmen Lyngby Christensen
Skrevet af:

Alma Carmen Lyngby Christensen

Relateret indhold