23.01.24 DI Handel Nyheder

Skal din virksomhed indstilles til Årets Salgsorganisation?

Sidst gik prisen til Blue Water Shipping - nu er det tid til at indstille nye virksomheder til Årets Salgsorganisation. I år leder juryen efter virksomheder, der systematisk og med gode resultater udvikler salget - og på ansvarlig vis tager pejling af tech- og samfundstendenser som AI og ESG.

Årets Salgsorganisation er en pris, som hylder de virksomheder, der går forrest i salgsinnovation, service og kundeorientering på tværs af hele organisationen. I år er det branchedirektør i DI Handel Jacob Kjeldsen, der sammen med CBS, Aalborg Universitet, TACK International og Business Danmark udgør juryen, som udvælger en vinder blandt de indstillede kandidater.

Succes, der bygger på gode salgsprincipper

Sidste år var det logistikvirksomheden Blue Water Shipping, som løb med prisen. Virksomheden blev blandt andet hyldet for en kundeorienteret, effektiv salgsledelse og god tilpasningsevne. Succesen illustreredes blandt andet gennem evnen til at navigere i et konkurrencepræget marked og fastholde deres løfte for kunderne, selv under vanskelige forhold. Blue Water blev fremhævet som god bannerfører for gode salgsprincipper, der fremmer hele branchen.

Også i år vil der være fokus på tydelige principper for salg, når juryen skal udvælge en vinder. Disse principper omfatter blandt andet kundeorientering, effektiv anveldelse af data og tværgående samarbejde virksomheder, brancher og sektorer imellem. Principperne vurderes essentielle for at skabe varige kundeforhold og drive forretning fremad. Prisen er en anerkendelse af de virksomheder, der formår at inkorporere dette i deres daglige arbejde og bidrager til at inspirere og innovere salgsindsatsen i Danmark.

 

Digitalisering og samfundsansvar som salgsstyrker

Juryen leder også efter virksomheder, som implementerer moderne teknologi og samfundsansvarlighed i deres forretningsstrategi. I en tid hvor digitalisering og AI transformerer landskabet for kundeinteraktioner er der stor interesse for dem, der for eksempel benytter AI til at skabe værdi for deres kunder og drive vækst.

Samtidig vil der være et fokus på virksomheder, som aktivt inkorporerer ESG i deres salgsetik. Dette er virksomheder med en forretning, der ikke kun er økonomisk levedygtig, men også socialt ansvarlig og miljømæssigt bæredygtig.

Har din arbejdsplads fokus på salg, service og gode kundeoplevelser på tværs af hele virksomheden? Har I initiativer, som arbejder med tech- og samfundstendenser? Indstil jeres virksomhed til Årets Salgsorganisation 2024 og få muligheden for at blive anerkendt for jeres vigtige arbejde, inspirere branchen og fejre jeres succes med hele Danmark.

Relateret indhold