18.05.21 DI Digital Nyheder

Complete7

DI Digital sætter fokus på Complete7, der er specialiseret i at skabe energioptimering og bæredygtig vækst gennem digitale forløb med mellemstore virksomheder.

Vi har spurgt Jan Køhler, Stifter af Complete7, om, hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

De mange mellemstore virksomheder i Danmark har med målet om 70% reduktion af CO2 inden 2030 et stort ansvar for, blandt andet igennem energioptimering, at være med til at nedbringe CO2-udledningen. Potentialet er stort, men midler og kompetencer til at høste det er ofte mindre end hos de store virksomheder. Det er også de større virksomheder der prioriteres i de offentlige tilskuds- og støtteordninger. Og det er netop her, at Complete7 kommer ind i billedet.

Hvem er Complete7?

Complete7 hjælper mellemstore virksomheder til bæredygtig vækst med et unik, digitalt baseret forløb, som identificerer konkrete projekter og guider til viden og værktøjer, så de kan høste de lavthængende frugter uden en stor initial investering. Det digitale forløb er personaliseret, og tager udgangspunkt i virksomhedens konkrete situation, motiv og behov. Under forløbet modtager de en strategi for grøn omstilling og en tematiseret indsatsplan, der hjælper dem med at komme fra A til B på den mest gavnlige og letteste måde.

Hvad optager jer netop nu?
Vi har stort fokus på at nå ud til så mange virksomheder som muligt. På kort tid har vi fået godt fat, og der er kommet en del forretningsmuligheder, som vi ikke havde set på forhånd. Det har givet spændende input til vores produktudvikling, partnerskaber og ikke mindst pustet til vores ambition om at komme udover landets grænser indenfor det næste år. Vores store diskussion lige nu, er om vi skal udvikle os 100% organisk eller puste til udviklingen gennem flere ejere og større investeringsevne.

Hvad ser I som jeres største mulighed og største udfordring i de kommende år?
Fokus på bæredygtige virksomheder har aldrig været større end netop nu. Det er begyndt at gå op for mange, at der faktisk ligger et forretningsmæssigt potentiale ved at omstille sig, samtidigt med at man aktivt bidrager til en grønnere verden. Vi har en perfekt timing for det vi laver, så vi ser næsten kun muligheder. Udfordringen er at eksekvere optimalt på det. Vi kunne godt bruge flere hænder og fødder, så tempoet kunne øges.

Hvad ser I som den vigtigste fordel ved at være medlem af DI Digital?
DI Digital er, for os, en platform til inspiration og netværk. Vi lever heldigvis i et digitalt foregangsland og det er en luksus, at man som start-up-virksomhed kan søge inspiration hos andre virksomheder. Vi ser også at vi kan være en naturlig partner for DI og DI’s medlemmer til den grønne omstilling. Vores projekt er komplementært til DI’s eget projekt KlimaklarSMV, og er for nuværende i dialog med flere af de deltagende virksomheder, om at Complete7 kan være deres digitale værktøj til eksekvering af de planer, som de får ud af KlimaklarSMV.

På den praktiske side, så bidrager DI Digital med gode services, som ellers for mindre virksomheder er svære at komme i nærheden af.

Hvis du vil vide mere om Complete7, så kan du med fordel se denne film: www.complete7.dk/film1

Stefan Roy Friis Frederiksen
Skrevet af:

Stefan Roy Friis Frederiksen

Relateret indhold