Kursus

Effektivisér jeres indkøb med AI og ChatGPT

Deltag i vores specialiserede kursus, hvor indkøbere vil opdage nøgleelementer inden for kunstig intelligens (AI) og ChatGPT for at forøge produktiviteten i indkøbsprocessen.

Hvad lærer du på kurset?

Her vil indkøbere blive introduceret til grundlæggende begreber inden for AI og ChatGPT. Endvidere vil deltagerne få en forståelse for, hvordan disse teknologier kan anvendes strategisk inden for indkøbsprocessen for at øge effektiviteten og skabe indsigt. Kurset vil tage udgangspunkt i udvalgte processer inden for indkøb. Deltagerne vil opnå en solid grundviden og være rustet til at træffe informerede beslutninger om implementeringen af disse teknologier i deres daglige arbejde som indkøbere.

Kurset indhold

  1. Introduktion til kunstig intelligens og GPT
  2. Hvad er kunstig intelligens og GPT?
  3. Anvendelsesmuligheder for AI og GPT
  4. Krav til brug af AI og GPT
  5. Nødvendige forudsætninger og kompetencer.

Chatbaserede vidensdatabaser
Den viden som din virksomhed har om interaktion og relation til de enkelte leverandører ligger fragmenteret i mailhistorikkerne, på sharepoint, i ERP-systemet, etc. Vi dykker ned i mulighederne for at aktivere denne information og gennemgår nogle eksempler.

Sammenligning mellem ordrer og ordrebekræftelser
ChatGPT er ekstremt god til sammenligning af tekster, hvis den bruges korrekt. Vi gennemgår nogle basiseksempler på, hvordan det kan gøres og kan skabe umiddelbar værdi for dig.

Leverandørovervågning
Virtuelle AI-robotter kan overvåge leverandører gennem sporing af deres ansatte, nyheder, og satellitbilleder. Vi fortæller om, hvad fremtiden bringer.

Oversættelse til ikke-teknisk sprog af tekniske dokumenter fra leverandører
Nogle indkøbere arbejder i højteknologiske virksomheder, hvor det som skal indkøbes derfor også kan være komplekst og specialiseret. Vi kigger ind i eksempler på at bruge ChatGPT som værktøj, der kan hjælpe ikke-teknikere med at afkode f.eks. tekniske product sheets.

Målgruppen

Direktører, ledere og medarbejdere i indkøb, som har en interesse i at udvikle indkøbsfunktionen med AI.

Undervisere

På kurset underviser Mads Voigt Hingelberg og Jarle Kondrup fra InnovationLab, som begge har et dybdegående kendskab til Big Data og værdiskabelse af kunstig intelligens i organisationer.

Mads er tidligere Big Data ansvarlig for eBay Classifieds og nu medstifter og partner i InnovationLabs enhed for AI og Big Data, hvor han har ansvaret for produkter omkring værdiskabelse med data og AI i organisationer.

Jarle har mange års erfaring som foredragsholder, hvor han gør AI og den digitale udvikling relevant og interessant ved at koble den til moderne forretningsmodeller og menneskelige værdier.